میوه فروشی

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: برقراری سامانه هوشمندسازی میوه و تره‌بار استان این امکان را می‌دهد تا از مرحله تولید تا تحویل به مصرف کننده فاکتورها، قیمت‌ها، روند انتقال کالا، حجم بار ورودی، توزیع و میزان خرید توسط مردم رصد شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، امید شریفی از برگزاری کارگروه ساماندهی میوه و تره‌بار در محل میدان مرکزی میوه و تره‌بار استان و بازدید میدانی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری از روند اجرای هوشمندسازی فرایند و زنجیره تأمین و توزیع میوه و تره‌بار در میدان مرکزی میوه و تره‌بار استان خبر داد و اظهار کرد: مدیریت استان، ساماندهی (زنجیرهٔ از مزرعه تا سفره) میوه و تره‌بار، سبزی و صیفی را در دستور کار دارد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از میان برداشتن حلقه‌های غیرضروری، واسطه‌ها و روند قیمت‌گذاری مطلوبی که قیمت تمام شده و قابل خرید برای مردم واقعی باشد در دستور کار کارگروه ساماندهی میوه و تره‌بار استان قرار دارد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری متذکر شد: علاوه بر این مهم، مورد تأکید است کشاورز بتواند عرضه مستقیم محصولات را داشته باشد و واسطه‌ها در فرایند حذف شوند.

شریفی عنوان کرد: برقراری سامانه هوشمندسازی میوه و تره‌بار استان این امکان را می‌دهد تا از مرحله تولید تا تحویل به مصرف کننده فاکتورها، قیمت‌ها، روند انتقال کالا، حجم بار ورودی، توزیع و میزان خرید توسط مردم رصد شود.

وی گفت: این سامانه توسط شهرداری اصفهان طراحی و در اختیار دستگاه‌های نظارتی قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری ادامه داد: در این سامانه تمامی موارد به صورت شفاف ثبت و روند گردش میوه و تره‌بار، سبزی و صیفی رصد می‌شود و هدف این است که با هوشمندسازی بتوانیم هزینه‌های سربار و غیرضروری را حذف و قیمت تمام شده برای مردم قیمت معقولی باشد.

وی ضمن اشاره به مناسبت‌های پیش‌رو از جمله شب یلدا، گفت: این سامانه می‌تواند بر ساماندهی بازار در مناسبت‌های پیش‌رو نیز اثرات مطلوبی داشته باشد.

شریفی خاطر نشان کرد: در گام نخست این سامانه رصد از میدان مرکزی میوه و تره‌بار اصفهان آغاز شده است و در لایه‌های دیگر تکمیل این زنجیره شامل رصد خودروهای حمل، فروشگاه‌های عرضه، سایر میادین میوه و تره‌بار استان نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: استان اصفهان علاوه بر اینکه تولید کننده محصولات است، تأمین کننده نیاز سایر استان‌ها است و این ساماندهی اثرات خود را در اقتصاد استان، حذف واسطه‌ها، سالم سازی فرایندهای تأمین و توزیع در استان و سایر استان‌ها که متأثر از استان اصفهان هستند خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =