• ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۷
  • کد خبر: 47008
  • readingTime: ۲ دقیقه
طلای جهانی

قیمت طلا و سکه امروز در روند کاهشی قرار گرفت اما این ریتم نزولی نوسان محدودی داشت. انس جهانی طلا به کف کانال ۲۰۰۰ دلار نزدیک شده و دلار نیز در روندی خنثی قرار دارد؛ این فاکتورها فعلا بازار طلا را فریز کرده است. با این وجود حباب سکه در روند صعودی قرار دارد.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت نیوز، قیمت طلا و سکه در شروع سومین هفته آذر روند متوازنی را طی کرد و یکدست نزولی شد. با وجود اینکه ریتم بازار طلا کاهشی بود اما روند حباب در بازار سکه افزایشی شد. معامله‌گران، به ثبات نسبی بازار ارز و اثر آن بر بازار طلا تاکید دارند.

گفتنی است انس جهانی طلا از شب گذشته تا کنون کاهش ۲۸ دلاری داشته و با رقم ۲۰۰۴ دلاری در حال معامله است. بنابراین می‌توان گفت نوسان کاهشی انس جهانی طلا اثر روند خنثی دلار را تشدید کرد و به بازار طلا آرایش کاهشی داد.

بازار طلا با ثبات پیش می‌رود

در همین راستا محمد کشتی‌آرا فعال و کارشناس بازار طلا و جواهر با اشاره به نوسانات روزهای گذشته انس جهانی طلا گفت: «رشد قیمت انس طلا بر قیمت طلا و سکه در بازار داخلی اثر صعودی می‌گذارد، اما پس از بازگشت طلا به کانال نزولی، بازار داخلی نیز افت داشت.» وی اضافه کرد: «قیمت طلا و سکه با توجه به شرایط با ثبات قیمت دلار نوسان چشمگیری ندارد و به نظر می‌رسد در هفته جاری این روند در بازار فلز زرد حفظ شود.»

این کارشناس بازار طلا و سکه در خصوص روند قیمت بازار طلا در کوتاه‌مدت گفت: «با توجه به ثباتی که طی روزهای اخیر در بازار داخلی و بازارهای جهانی ایجاد شده، به نظر می‌رسد فعل قیمت‌ها تغییرات خاصی نداشته باشند، مگر آنکه اتفاق خاصی در حوزه سیاست یا اقتصاد بین‌الملل رخ دهد.»

روند نزولی در تمام قطعات سکه

امروز ۱۸ آذر ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی با رقم ۲۹ میلیون و ۲۵۴ هزار تومان معامله شد و کاهش ۹۰ هزار تومانی داشت. سکه‌ بهار نیز با افت ۱۰۰ هزار تومانی با قیمت ۲۵ میلیون و ۶۹۸ هزار تومان معامله شد. قیمت نیم‌سکه کاهش ۱۰۰ هزار تومانی و ربع سکه افت ۵۰ هزار تومانی داشت. این قطعات به ترتیب با قیمت ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله شدند. امروز سکه گرمی افت ۵۰ هزار تومانی داشت و روی رقم پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی ایستاد.

حباب سکه بزرگ شد

در نخستین روز هفته قیمت طلا با افت قیمت سکه همراه شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با کاهش ۹۴ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون ۶۲۷ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهشی در حدود ۲۲ هزار تومان داشت و با رقم دو میلیون و ۴۵۲ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای دست دوم نیز به دو میلیون و ۴۲۰ هزار تومان رسید.

امروز حباب سکه در تمام قطعات رشد داشت. حباب سکه‌ امامی ۲۳۰ هزار تومان، سکه بهار ۲۲۳ هزار تومان، نیم‌سکه ۶۱ هزار تومان، ربع سکه ۳۰ هزار تومان رشد داشت. تنها سکه گرمی افت ۱۰ هزار تومانی حباب داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =