• ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸
  • کد خبر: 46693
  • readingTime: ۲ دقیقه
طلای جهانی

قیمت طلا و سکه امروز با روند افزایشی انس جهانی طلا همراه شد و ریتم صعودی داشت. با وجود اینکه بازار طلا امروز افزایشی شد اما شرایط رکودی همچنان در این بازار حاکم است.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت نیوز، امروز قیمت طلا و سکه بر مدار افزایش قیمت جهانی طلا چرخید. رشد انس طلا که از هفته گذشته آغاز شده، همچنان ادامه دارد و روند بازار طلای داخلی را صعودی کرده است. امروز نوسانات کاهشی محدود دلار هم نتوانست به بازار طلا خط دهد.

Screenshot 2023-12-02 at 5.34.52 PM

فعلا معامله‌گران بازار فلز زرد چشمشان به نوسانات قیمت طلای جهانی، اخبار فدرال رزرو و انتخابات آمریکاست. این در حالی است که دیگر فاکتور تعیین قیمت در بازار طلای داخلی یعنی دلار، با وجود سیگنال‌های خبری نامساعد با فشار سیاست‌گذار فریز شده و در روند الاکلنگی با دامنه‌ای محدود گرفتار شده است.

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش روند قیمت طلای جهانی همچنان صعودی است و با رقم ۲۰۷۲ دلاری در حال معامله است.

ریتم بعدی طلای جهانی صعودی است

در همین راستا سجاد بوربور کارشناس اقتصادی درباره روند قیمت انس جهانی طلا گفت: «اقتصاد آمریکا به جایی رسیده که توان تحمل نرخ بهره بالاتر را ندارد. متغیرهایی نظیر GDP، تولید ناخالص داخلی آمریکا که شدت رشد آنها منفی شده و فروش خانه‌های دست دوم و سایر متغیرها نشان از رکود اقتصادی آمریکا دارد.»

وی با تاکید بر رشد تورم شهری آمریکا در سه ماه گذشته خاطرنشان کرد: «یک جایی نمی‌توان نرخ بهره را بیش از این بالا برد و اقتصاد آسیب جدی می‌بیند. با وجود تورم ۹ درصدی اما طلا نقش‌آفرینی خوبی نداشت و پول‌ به سمت کریپتوکارنسی حرکت کرد.»

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه از سال ۲۰۱۲ همه چیز در دنیا چند برابر شده اما طلا تغییر قیمتی خاصی نداشته است،‌ گفت: «نمی‌دانیم بازی بعدی که با سیاست‌های انبساطی آمریکا شروع شود به طلا می‌رسد یا نه، یا طلا می‌تواند امیدوارکننده‌تر از کریپتو باشد یا نه؛ این تقاضا است که روند را مشخص می‌کند.»

بیشترین رشد قیمت، سهم سکه امامی شد

امروز یازدهم آذر ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی با رقم ۲۹ میلیون و ۵۴۷ هزار تومان معامله شد و رشد ۳۴۷ هزار تومانی داشت. امروز سکه‌ بهار در کانال ۲۵ و ۲۶ میلیون تومانی سرگردان بود. در لحظه نگارش این گزارش این قطعه با قیمت ۲۵ میلیون و ۹۹۷ هزار تومان معامله شد و رشد ۱۰۰ هزار تومانی داشت.

امروز قیمت نیم‌سکه و ربع سکه، هر یک رشد ۱۰۰ هزار تومانی داشتند. این قطعات به ترتیب با قیمت ۱۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی امروز ۴۵ هزار تومان گران شد و روی قیمت پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی ایستاد.

روند نامتوازن حباب در خانواده سکه‌ها

در نخستین روز هفته قیمت طلا نیز افزایشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افزایش ۱۹۷ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۹۳۵ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز رشد ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۵۲۴ هزار تومان رسید. قیمت طلای دست دوم نیز افزایش داشت و به دو میلیون و ۴۹۱ هزار تومان رسید.

امروز حباب سکه روند متوازنی نداشت. حباب سکه‌ امامی ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳۶ هزار تومان و سکه گرمی ۱۴ هزار تومان رشد داشت. در روز جاری حباب سکه بهار ۱۴۰ هزار تومان و نیم‌سکه ۲۸ هزار تومان کاهش داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =