• ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
  • کد خبر: 46365
  • readingTime: ۲ دقیقه
سیتی سنتر

تبلیغ فروشگاه‌های سیتی‌سنتر برای تخفیفات خاص جمعه‌سیاه باعث شد پنج شنبه و جمعه، ترافیک سنگینی در ورودی جنوب کلانشهر اصفهان، جاده بهارستان به سمت سپاهان‌شهر و اتوبان شهید دستجردی ایجاد شود. در آن دو شب پل ارتباطی میان سپاهان‌شهر و سیتی سنتر شلوغ‌تر از پل خواجو بود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، صدای ممتد بوق‌ها و ترافیک کم‌سابقه یا به قول برخی" ترافیک بی‌سابقه" در مسیر صفه به سپاهان‌شهر پنج‌شنبه و جمعه همه را متعجب کرد. در مسیر مقابل نیز ترافیک سنگین بود و رانندگان مدعی بودند بیش از ۱ ساعت در مسیر بهارستان تا سپاهان شهر در ترافیک مانده‌اند. با این حساب مسیر صفه تا سپاهان شهر بین ۱ تا ۲ ساعت ترافیک بود و بدتر اینکه در مقصد نیز جای پارکی وجود نداشت. تقریبا همه دلیل اصلی این سطح از ترافیک را هجوم خریداران برای استفاده از تخفیف‌های جمعه سیاه در فروشگاه‌های سیتی‌سنتر بیان می‌کردند.

فروشگاه‌های مختلف در طول چند هفته گذشته تبلیغات گسترده‌ای برای حراج خاص جمعه سیاه انجام داده‌ بودند. از کیف و کفش گرفته تا پوشاک و انواع گجت‌های هوشمند؛ فروشندگان مدعی بودند در جمعه سیاه این اقلام را با قیمت باور نکردنی می‌فروشند به همین دلیل ورودی سپاهان‌شهر شاهد یکی از کم‌سابقه‌ترین ترافیک‌ها در طول سال‌های گذشته بود. اینکه این سطح ترافیک در مسیر سپاهان‌کم سابقه بود یا بی‌سابقه نظرها متفاوت است ولی گفت‌وگو با ساکنان سپاهان شهر نشان می‌دهد این سطح از کمیابی جای پارک در سطح شهر بی‌سابقه بوده است.

طبقه اول، طبقه دوم و پارکینگ سرباز سیتی‌سنتر در همان ساعات ابتدایی عصر پر شد و متقاضیان خیابان‌های سپاهان شهر را برای جای پارک انتخاب می‌کردند و سپس با پای پیاده راهی سیتی سنتر می‌شدند. دو شب پایانی هفته پل سپاهان شهر به سیتی‌سنتر شلوغ‌تر از پل‌خواجو بود و ازدحام جمعیت با نزدیکی به سیتی‌سنتر بیشتر می‌شد.

معطلی در ترافیک، دستاورد عده‌ای از جمعه سیاه

۲ تا ۳ ساعت زمان لازم بود تا به سیتی‌سنتر برسید ولی این تمام ماجرا نبود زیرا پس از آن، جلوی فروشگاه‌ها نیز با وجود ازدحام جمعیت انتخاب و خرید کالا نوعی عملیات غیرممکن بود. ویترین تعدادی از فروشگاه‌های سیتی سنتر به معنای واقعی کلمه جارو شد! تعدادی از آنها در صفحات مجازی خود خطاب به مشتریان نوشتند: لطفا امشب برای خرید مراجعه نکنید، موجودی ما تمام شد.

مشاهدات میدانی نشان می‌دهد پوشاک فروشان به ویژه یک کفش فروشی در طبقه اول و دو مانتو فروشی در طبقه دوم و سوم با تقاضای زیادی مواجه شدند ولی مارک فروشان کم‌تقاضاتر بودند. خریداران نیز برخی از خرید خود رضایت داشتند و برخی تبلیغات جمعه سیاه را دروغین می‌نامیدند. آقایی سی و چند ساله که همراه با دو فرزند خود به سیتی سنتر مراجعه کرده بود به خبرنگار ایراسین گفت: اکثر فروشگاه‌ها قیمت‌ها را بالا برده‌اند و سپس تخفیف اعمال می‌کنند. برخی دیگر نیز اعتقاد داشتند اغلب فروشگاه‌ها نرخ‌ها را ابتدا بالا برده و سپس روی نرخ افزایش یافته، تخفیف جمعه سیاه اعمال شده است و در نتیجه خرید با این قیمت‌ها منفعتی ندارد. برای مثال تخفیف سنگین بر روی پوشاک چرم یکی از فروشگاه‌ها باعث نشده بود قیمت کفش و کت چرم، به نرخ جذابی برسد. با این حال برخی از فروشگاه‌ها تخفیف واقعی و ۱۰ درصدی اعمال کرده بودند و از قضا این فروشگاه‌ها نیز فروش خوبی داشتند. دو شب پایانی هفته تقاضا برای فست‌فودی‌ها نیز کم نبود و بسیاری از آنها در ساعات ابتدایی شب با اتمام بعضی از مواد غذایی مواجه شدند.

مراجعه کنندگان در پایان شب با پلاستیک‌های پر یا اغلب دست خالی به طرف ماشین‌های خود می‌رفتند و نتیجه آن یک ترافیک سنگین دیگر در مسیر سپاهان شهر تا صفه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =