• ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲
  • کد خبر: 46327
  • readingTime: ۲ دقیقه
بازار طلا

بازار طلا هفته‌ کم‌ هیجانی را پشت سر گذاشت، در بازارهای جهانی نیز انس طلا هفته کم‌نوسانی داشت. یکی از فعالان بازار داخلی طلا در این‌باره گفت: کاهش نوسانات بازار طلا در هفته پایانی هر ماه به یک عادت تبدیل شده‌ است و این زمان بهترین فرصت برای خریداران است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بازار طلا هفته‌ کم‌هیجانی را پشت سر گذاشت. در بازارهای جهانی نیز انس طلا کم نوسان بود. قیمت انس در اوایل هفته‌ صعودی شد و سپس بخش عمده صعود خود را پس گرفت ضمن اینکه تعطیلی عید شکرگزاری در روزهای پنچ‌شنبه و جمعه باعث شد انس طلا کم نوسان باشد. با این شرایط برآیند هفتگی قیمت طلای آبشده مثبت بود و عمده نوسانات بین ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار داشت. قیمت طلای آبشده در پایان هفته به ۱۰ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان رسید.

فعالان بازار نزدیک بودن به انتهای ماه را دلیل اصلی کم‌نوسانی در بازار طلا عنوان می‌کردند زیرا به تعبیر آنها بازار طلا در هفته پایانی هر ماه راکد می‌شود. هاشمی یکی از فعالان بازار طلای اصفهان در این‌باره گفت: کاهش نوسانات بازار طلا در هفته پایانی هر ماه به یک عادت تبدیل شده‌ است، این زمان بهترین فرصت برای خریدارانی است که دست به نقد هستند.

نمودار قیمتی طلای آبشده نسبت به هفته گذشته شرایط متفاوتی پیدا نکرده‌است.

کاهش قیمت سکه طلا در هفته آخر آبان

بازاریان هفته‌هاست عقیده دارند نمودار طلای آبشده الگوی مثلث ایجاد کرده‌ است. در طول این هفته نیز قیمت طلا از مثلث خارج نشد. هاشمی فعال بازار طلا در این‌باره گفت: هر چه به پایان مثلث نزدیک شویم فشردگی و کاهش نوسانات بیشتر به چشم می‌خورد ولی با شکست مثلث شاهد نوسانات هیجانی خواهیم بود. شرایط بازار سکه نیز شباهت زیادی به طلای آبشده دارد. برآیند هفتگی قیمت سکه نزولی بود ضمن اینکه سکه تا کانال ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان عقب نشینی کرد. فعالان بازار نبود نقدینگی در پایان ماه را دلیل اصلی کاهش نوسانات در پایان ماه بیان می‌کنند.

کاهش قیمت سکه طلا در هفته آخر آبان

صبری یکی از فعالان بازار طلای اصفهان در مورد نوسانات هفته قبل بازار گفت: بازار خریدار یا فروشنده بزرگ ندارد، ضمن اینکه خریداران منتظرند در قیمت‌های پایین‌تری سکه بخرند همین مسئله بازار را راکد کرده‌ است. گفت‌وگو با فعالان بازار نشان می‌دهد همگی شرایط حال حاضر بازار طلا را رکودی عنوان می‌کنند.

بازار طلا در هفته پیش‌رو

آیا شرایط رکودی در بازار طلا ادامه‌ خواهد داشت؟ پاسخ تعداد زیادی از فعالان بازار طلا به این سوال مثبت بود با این حال فعالان زیادی عقیده دارند با پشت سرگذاشتن هفته پایانی هر ماه تقاضا افزایش پیدا می‌کند و در هفته پیش‌رو باید منتظر رشد قیمت طلای آبشده و سکه امامی بود. صبری فعال بازار طلای اصفهان در این‌باره می‌گوید: هفته پیش‌رو شرایط از هفته قبل بهتر خواهد شد ولی این به معنای خروج بازار از رکود نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =