آتیه فولاد

مدیرعامل هلدینگ آتیه فولاد نقش جهان در نشست هم‌اندیشی با سهامداران، گفت: حرکت برمبنای کسب سود مناسب، می‌تواند نویدبخش سال‌های روشنی برای آتیه فولاد باشد که با کمک مجتمع فولاد مبارکه و نظرات سهامداران خود می‌تواند آتیه خوبی را برای سهامداران حقیقی رقم بزند.

به گزارش ایراسین، حامدحسین ولی‌بیک، مدیرعامل هلدینگ آتیه فولاد در نشست هم‌اندیشی با سهامداران اظهار کرد: هلدینگ آتیه فولاد در حال حاضر مشتمل از ۲۳ شرکت مختلف صنعتی و بازرگانی است که مهمترین اقدامات ۶ ماه ابتدای سال ۱۴۰۲ شامل افزایش سرمایه شرکت های فولاد تاراز، نورد لوله کوثر صنعت اسپادانا، لوله سازی تنبوشه‌سازان، فولاد زاگرس چهارمحال و پارس فولاد مبین و... اشاره کرد.

وی افزود: تکمیل و راه اندازی خط نورد سرد ۱۲۵۰ فولاد تاراز، نهایی شدن فرآیند نقل و انتقال سهام شرکت های کوثرصنعت و تنبوشه سازان و افزایش ظرفیت تولید کوردوایر توسط شرکت آتیه فولاد معدن پارسیان است.

مدیرعامل هلدینگ آتیه فولاد با تشریح میزان صادرات شرکت‌های تابعه در ۶ ماهه گذشته اذعان کرد: شرکت فولاد تاراز بیش از ۲۹۰۰ تن صادرات با ارزشی بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد ریال داشته است و همچنین شرکت نورد لوله کوثر اسپادانا بیش از هزار تن محصول لوله‌ای به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال صادر کرده است.

حرکت برمبنای کسب سود مناسب نویدبخش آتیه درخشان برای آتیه فولاد

ولی‌بیک یکی از بحث‌های بسیار مهم شرکت در حال حاضر را افزایش سرمایه آتیه فولاد دانست و بیان کرد: در این زمینه به طور مفصل با صاحب نظران و سهامداران گفت‌وگو و مشورت کرده‌ایم.

مدیرعامل هلدینگ آتیه فولاد متذکر شد: پروژه‌های خط نورد سرد ۱۴۵۰ و خط اسیدشویی در شرکت فولاد تاراز و پروژه کارخانه تولید لوله‌های بدون درز در شرکت صنایع آتیه لوله پارتاک از جمله طرح‌های اولویت‌دار توسعه شرکت‌های تحت پوشش آتیه فولاد هستند.

وی بیان کرد: بیش از ۱۳۰۰ میلیون ریال به‌عنوان سود سهام سال ۱۴۰۱ برای تمام سهامداران حقیقی پرداخت شده است و پرداخت سود سهامداران حقوقی نیز در دستورکار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت هلدینگ آتیه فولاد با تشریح صورت‌های مالی میان دوره ای شرکت عنوان داشت: بیش از ۶۶۰۰۰ میلیارد ریال درآمدهای عملیاتی گروه و بیش از ۹۸۰۰ میلیارد ریال سود عملیاتی و خالص تلفیقی برای کل گروه، نتیجه تلاش همکاران و دست اندرکاران گروه آتیه فولاد در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ است. همچنین سود عملیاتی هلدینگ آتیه فولاد فولاد طی ۶ ماهه گذشته ۶۱۰ میلیارد ریال و سود خالص آن ۴۱۰ میلیارد ریال بوده است.

وی یادآور شد: با عنایت به اینکه آتیه فولاد یک هلدینگ سرمایه‌گذاری است، در میان‌دوره درآمدی ندارد و پس از برگزاری مجامع و تقسیم سود شرکت‌های زیرمجموعه، سود شرکت اصلی شناسایی خواهد شد.

ولی‌بیک عنوان کرد: پیش‌بینی سود خالص شرکت‌های هلدینگ آتیه فولاد بیش از ۱۷۵۰۰ میلیارد ریال است که شرکت‌های هلدینگ در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ موفق به کسب ۱۱۸۰۰ میلیارد ریال سود شده‌اند و رشد سود خالص این شرکت‌ها نسبت به سال گذشته قریب به ۹۰ درصد بوده است.

حرکت برمبنای کسب سود مناسب نویدبخش آتیه درخشان برای آتیه فولاد

وی با بیان نکاتی در خصوص استراتژی سرمایه‌گذاری، تصریح کرد: امروز بعد از گذشت سال‌ها از شکل‌گیری هلدینگ آتیه فولاد نقش جهان به این جمع بندی رسیده‌ایم که باید روی خط مشی سرمایه‌گذاری بازنگری داشته باشیم، سهامداران حقیقی انتظار تقسیم سود حداکثری دارند اما می‌توان مثل شرکت فولاد مبارکه با یک سیاست تقسیم سود مناسب، برنامه‌های توسعه ای را از این محل پیش برد و موازنه نیز بین سهامداران و توسعه شرکت برقرار شود.

ولی‌بیک بازنگری سبد سرمایه‌گذاری آتیه فولاد را یکی از راهکارهای بازنگری بر خط مشی سرمایه‌گذاری دانست و گفت: این بازنگری در حال انجام است و در این زمینه از نظرات افراد صاحب نظر و متخصصان استفاده خواهیم کرد.

مدیرعامل هلدینگ آتیه فولاد ضمن طرح این نکته که بعضی شرکت‌ها بازدهی منطقی را به لحاظ سودآوری ندارند ابراز کرد: در طول سال‌های گذشته به طور مشخص به حوزه بازرگانی کمتر پرداخته‌ایم درحالی که هلدینگ به لحاظ دانش و تجربه در وضعیت خوبی قرار دارد و می‌توان از این بخش، سود مناسبی به دست آورد.

وی یادآورد شد: حوزه‌های دیگری هم درحال مطالعه و بررسی هستند تا بتوانیم بازدهی و سوداوری هلدینگ را افزایش دهیم؛ همچنین بخشی از سبد سرمایه‌گذاری آتیه فولاد با مطالعه قبلی کم کم وارد حوزه‌هایی با دوره بازدهی کوتاه‌تر می‌شود که امکان کسب سود بیشتر در آن فراهم باشد.

ولی‌بیک خاطرنشان کرد: حرکت برمبنای کسب سود مناسب، می‌تواند نویدبخش سال‌های روشنی برای آتیه فولاد باشد و شرکت با کمک مجتمع فولاد مبارکه و نظرات سهامداران خود می‌تواند آتیه خوبی را برای سهامداران حقیقی رقم بزند.

گفتنی است این نشست در روز سه‌شنبه ۳۰ آبان‌ماه ۱۴۰۲ در محل مجموعه فرهنگی تفریحی باغ فردوس اصفهان برگزار شد، شماری از سهامداران آتیه فولاد توسط کانون بازنشستگان فولاد مبارکه و به نمایندگی از سایر سهامداران برای شرکت در این جلسه و هم‌اندیشی با مدیرعامل شرکت دعوت شدند و در قالب این نشست، با مدیرعامل و برخی از مدیران شرکت به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.