• ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
  • کد خبر: 46190
  • readingTime: ۱ دقیقه
اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا در رابطه با اقداماتی برای خودکفایی بیشتر در مواد خام اصلی مورد نیاز برای کمک به تسریع روند گذار و انتقال به انرژی‌های پاک توافق‌هایی حاصل کرد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایمپاسکو، اتحادیه اروپا در رابطه با اقداماتی برای خودکفایی بیشتر در مواد خام اصلی مورد نیاز برای کمک به تسریع روند گذار و انتقال به انرژی‌های پاک توافق‌هایی حاصل کرد.

بر اساس بیانیه‌ای که در آخرین نشست به امضای شرکت‌کنندگان رسید، مذاکره‌کنندگان پارلمان اتحادیه اروپا و کشورهای عضو، توافقنامه‌ای را برای تقویت استخراج داخلی و کاهش وابستگی به هر کشوری برای مواد خام و تولید محصولات مختلف از باتری تا پنل‌های خورشیدی حیاتی هستند، به امضا رسانده‌اند.

تیری برتون، کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: قانون مواد خام حیاتی – که من هشت ماه پیش ارائه کردم – انعطاف پذیری و امنیت اقتصادی اروپا را افزایش خواهد داد.

تمرکز بحث‌ها اکنون به دیگر ستون کلیدی تلاش اتحادیه اروپا برای تقویت مجدد بخش فناوری پاک معطوف خواهد شد: قانون صنعت خالص صفر. فرانسه برای به رسمیت شناختن بیشتر انرژی هسته‌ای به عنوان یکی از فناوری‌های اصلی که اتحادیه اروپا باید بر تقویت آن تمرکز کند، تاکید دارد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده این معامله شامل:

مقرراتی که شامل ۳۴ ماده خام حیاتی برای گذار به فناوری پاک می‌شود و بخش عمده آن مرتبط با فلزات است.

اهداف افزایش سهم اتحادیه اروپا از این مواد (۱۰ درصد برای استخراج، ۴۰ درصد برای پردازش و حداقل ۲۵ درصد برای بازیافت)

شناسایی اقداماتی برای تنوع بخشیدن به واردات مواد خام حیاتی که تضمین می‌کند بیش از ۶۵ درصد از مصرف اتحادیه اروپا از هر ماده خام استراتژیک از یک کشور ثالث تامین نمی‌شود.

ساده‌سازی به گونه‌ای که مجموع مدت پروسه اعطای مجوز برای پروژه‌های استخراج از ۲۷ ماه و برای پروژه‌های فرآوری و بازیافت از ۱۵ ماه تجاوز نکند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =