• ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۳
  • کد خبر: 46149
  • readingTime: ۱ دقیقه
فولاد

انجمن جهانی فولاد (worldsteel) گزارشی از شاخص‌های پایداری صنعت فولاد را در سال ۲۰۲۳ منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، انجمن جهانی فولاد (worldsteel) گزارشی از شاخص‌های پایداری صنعت فولاد را در سال ۲۰۲۳ منتشر کرد. انجمن جهانی فولاد از هشت شاخص برای اندازه‌گیری جنبه‌های کلیدی عملکرد پایداری اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی صنعت فولاد به صورت سالانه استفاده می کند.

اعضای این انجمن از سال ۲۰۰۴ هر ساله داده‌های هشت شاخص را آماده می‌کنند و در مجموع ۹۴ شرکت و انجمن فولاد در جمع‌آوری داده‌های امسال مشارکت داشتند.

پایبندی به پایداری در واقع یک مسئولیت و هدف جمعی جامعه به شمار می‌آید تا اطمینان حاصل کنیم که نیازهای ما در زمان کنونی بدون به خطر انداختن ظرفیت‌های نسل‌ آینده فراهم می‌شود.

امروزه صنعت فولاد نیازهای خود را در عمل به موضوعات پایداری شناخته است و ابتکارات و برنامه‌های مختلفی را برای ارائه تعهد خود به جامعه پایدار انجام داده است. اندازه‌گیری جنبه‌های کلیدی عملکرد اقتصادی، زیست‌محیطی و اجتماعی صنعت فولاد و گزارش‌دهی سالانه در سطح جهانی یکی از تلاش‌های عمده و دیرینه‌ای است که این صنعت برای مدیریت عملکرد، نشان دادن تعهد خود به پایداری و ارتقای آن انجام می‌دهد.

این شاخص‌های پایداری عنوان شده مستقیماً با اصول پایداری فولاد جهانی مرتبط است و همچنین با اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد همسو است و منعکس‌کننده محیط کسب‌وکار در حال تحول و همچنین انتظارات و الزامات جامعه هستند.

فولاد خام تولید شده توسط شرکت‌هایی که یک یا چند شاخص را برای سال مالی ۲۰۲۲ گزارش کرده بودند، ۹۹۰.۲ میلیون تن بود که نشان دهنده ۵۳ درصد از تولید فولاد خام جهانی است. ۷۷ سازمان به طور داوطلبانه دادههایی را برای یک یا چند شاخص از ۸ شاخص ارائه کردند که در میان آنها ۴۱ سازمان برای هر ۸ شاخص داده‌های خود را ارائه کردند. این شاخص‌ها به شرح زیر است:

  1. شدت انتشارCO۲
  2. شدت انرژی
  3. راندمان مواد
  4. سیستم‌های مدیریتی زیست محیطی
  5. نرخ فرکانس آسیب زمان از دست رفته
  6. آموزش کارکنان
  7. سرمایه‌گذاری در فرآیندها و محصولات جدید
  8. ارزش اقتصادی توزیع شده

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =