• ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱
  • کد خبر: 46132
  • readingTime: ۱ دقیقه
کنسانتره مس

تولید کنسانتره مس تصفیه شده جهانی طی هشت ماهه ۲۰۲۳ میلادی، ۵ درصد افزایش یافت. طی این مدت تولید مس تصفیه شده نیز رشد پیدا کرد.

به گزارش ایراسین، براساس جدیدترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG)، فعالان مس جهانی از ابتدای ژانویه تا پایان آگوست ۲۰۲۳ میلادی، حدود ۱۷ میلیون و ۶۰۹ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی، ۱۶ میلیون و ۷۶۸ هزار تن بود.

ظرفیت تولید کارخانه های مس تصفیه شده در جهان نیز طی هشت ماهه ۲۰۲۳ میلادی، ۲۱ میلیون و ۴۱۳ هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی (۲۰ میلیون و ۷۹۶ هزار تن)، حدود ۳ درصد افزایش یافت.

افزایش۱.۳ درصدی تولید معادن مس جهان

معادن مس جهان از ابتدای ژانویه تا پایان آگوست ۲۰۲۳ میلادی، حدود ۱۴ میلیون و ۴۵۹ هزار تن کنسانتره تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی، ۱۴ میلیون و ۲۶۷ هزار تن بود که حاکی از افزایش ۱.۳ درصدی تولید این معادن در جهان است.

از این میزان، ۷ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۷۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، ۳ میلیون و ۱۲ هزار و ۱۰۰ تن «آسیا»، ۲ میلیون و ۲۴۲ هزار و ۵۰۰ تن «آفریقا»، یک میلیون و ۳۲۹ هزار و ۱۰۰ تن «اروپا» و ۵۹۹ هزار و ۸۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

افزایش ۴.۶ درصدی ظرفیت معادن مس

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۱۸ میلیون و ۶۹۸ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی (۱۷میلیون و ۸۶۶ هزار تن)، حاکی از افزایش ۴.۶ درصدی است.

قیمت جهانی مس؛ ۸۳۴۷ هزار دلار در تن

بنا به این گزارش، قیمت جهانی مس در روز جاری (۲۹ آبان ۱۴۰۲) به حدود ۸۳۴۷ دلار در تن رسید. قیمت این فلز طی یک سال اخیر، نوسان قابل توجهی را ثبت کرد؛ به طوری که قیمت مس در آبان سال ۱۴۰۱، حدود ۷۹۴۰ دلار در تن بود اما ۲ ماه بعد (دی) به حدود ۹۴۰۰ دلار در تن رسید. این روند در ماه های بعد رو به کاهش گذاشت و حتی در ماه های خرداد و مهر به حدود ۷۹۵۰ دلار در تن رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =