• ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
  • کد خبر: 46105
  • readingTime: ۱ دقیقه
طلای جهانی

قیمت طلا و سکه روز گذشته در روند کاهشی گرفتار شد. ماجرا از این قرار بود که افت قیمت دلار بازار طلا را با خود همراه کرد و حالا معامله‌گران، بازار طلا را چشم انتظار روندهای افزایشی برای قیمت دلار می‌دانند.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت نیوز، قیمت طلا و سکه روز گذشته در تمام بخش‌ها نزولی شد. دیروز کاهش ۳۰۰ تومانی قیمت دلار در پایان هفته بازارهای جهانی، آرایش کاهشی به بازار طلا در داخل کشور داد. گفتنی است قیمت طلای جهانی هم روز گذشته با رقم ثابت ۱۹۸۰ دلاری معامله شد.

معامله‌گران، دلار را بازیگر اصلی بازار طلا ارزیابی می‌کنند و بازار فلز زرد را چشم‌انتظار روندهای افزایشی برای قیمت دلار می‌دانند. آنها معتقدند تا دلار در کانال‌های قیمتی بالاتر قرار نگیرد قیمت طلا و سکه شانسی برای صعود ندارد. فعالان بازار طلا با توجه به شرایط موجود سیاسی امکان پیش‌بینی برای بازار طلا را نشدنی می‌دانند.

سکه بهار نیمه کانال ۲۵ میلیونی را از دست داد

دیروز ۲۸ آبان ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی کاهش ۱۰۶ هزار تومانی داشت و با قیمت ۲۸ میلیون و ۷۹۹ هزار تومان معامله شد. سکه‌ بهار با کاهش۱۸۶ هزار تومانی پرچمدار بیشترین کاهش قیمت در خانواده سکه‌ها شد. این قطعه روز گذشته با قیمت ۲۵ میلیون و ۴۱۳ هزار تومان معامله شد.

قیمت نیم سکه و ربع سکه هر کدام کاهش ۱۰۰ هزار تومانی داشت. این قطعات به ترتیب با قیمت‌های ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۱۰۰هزار تومان معامله شدند. دیروز سکه گرمی کاهش ۵۰ هزار تومانی داشت و با رقم پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه تخلیه شد

روز گذشته قیمت طلا نیز کاهش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افت ۴۱ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۴۹۶ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش ۱۰ هزار تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۴۲۴ هزار تومان رسید. قیمت طلای دست دوم نیز کاهش داشت و به دو میلیون و ۳۹۱هزار تومان رسید.

در بیست و هشتمین روز آبان حباب تمام قطعات سکه غیر از سکه امامی کاهش داشت. حباب سکه امامی ۶۳ هزار تومان رشد داشت. دیروز حباب سکه بهار ۲۲ هزار تومان، نیم‌سکه ۲۰ هزار تومان، ربع سکه ۶۰ هزار تومان و سکه گرمی ۳۱ هزار تومان افت داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =