• ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
  • کد خبر: 45971
  • readingTime: ۱ دقیقه
تیم ملی فوتبال

تیم ملی فوتبال ایران به مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی نوجوانان راه یافت.

به گزارش ایراسین، تیم ملی نوجوانان ایران در بازی سوم مرحله گروهی جام‌جهانی ۲۰۲۳ به مصاف تیم ملی نوجوانان کالدونیای جدید رفت.

شاگردان حسین عبدی از دو بازی نخست خود یک برد مقابل برزیل و یک شکست مقابل انگلیس کسب کردند و با توجه به برد احتمالی در بازی امروز، نیم‌نگاهی هم به نتیجه بازی همزمان برزیل – انگلیس داشتند.

در صورت برد یا تساوی انگلیس مقابل برزیل، تیم ملی نوجوانان ایران به عنوان تیم دوم راهی مرحله مرحله حذفی می‌شد ولی برد سلسائو کار را به تفاضل گل می‌کشاند. در این مسابقات دو تیم نخست هر گروه به همراه 4 تیم برتر سوم جواز صعود به دور حذفی را پیدا می‌کردند و این موضوع شانس شاگردان حسین عبدی را برای صعود افزایش داد.

کالدونیای جدید در دو بازی نخست خود مقابل انگلیس و برزیل با نتایج ۱۰ بر صفر و ۹ بر صفر شکست خورده بود و یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های این دوره از رقابت‌ها محسوب می‌شد.

ملی‌پوشان نوجوان کشورمان در این دیدار با گل‌های امیرمحمد رزاقی‌نیا(۲)، رضا غندی‌پور، محمد عسکری و کسری طاهری با حساب ۵ بر صفر از سد حریف خود گذشتند و شاگردان حسین عبدی با قرار گرفتن در رده سوم و به عنوان یکی از تیم‌های سوم برتر، به دور حذفی صعود کردند.

در بازی همزمان هم تیم ملی برزیل با نتیجه ۲ بر ۱ انگلیس را شکست داد و پس از این تیم به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقات شد.

تیم ملی نوجوانان ایران با قرار گرفتن در رده سوم گروه (C)، باید روز سه‌شنبه ۳۰ آبان در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف صدرنشین گروه َ(A) یعنی مراکش برود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =