آئین کلنگ‌زنی خط تولید ورق گالوانیزه خودرویی شماره ۲ شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری

حمید شجاعی، مدیرعامل شرکت ورق‌خودروی چهارمحال و بختیاری در حاشیه آیین کلنگ‌زنی خط تولید ورق گالوانیزه خودرویی شماره ۲ شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری گفت: میزان تولیدات این شرکت در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد رشد داشته که عمده این افزایش متعلق به خودروسازان بوده است.

حمید شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین در حاشیه آئین کلنگ‌زنی خط تولید ورق گالوانیزه خودرویی شماره ۲ شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری با اشاره به سفر وزیر صمت به شهرکرد و حضور در شرکت ورق‌خودروی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: وزیر صمت در این بازدید موشکافانه مشکلات شرکت ورق خودرو را بررسی کرد.

وی افزود: دغدغه‌ اصلی ما در ورق خودرو تامین ورق خام برای تولید محصولاتمان است، باید زنجیره تولید ورق خودرو تقویت شود تا بتوانیم نیاز خودروسازان را تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت ورق‌خودروی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه خودروسازان از طرف دولت موظف به افزایش تولید شده‌اند و ضروری است که زنجیره تولید کامل باشد، گفت: در این راستا ما در سال جاری تاکنون ۳۲ درصد نسبت به سال گدشته افزایش تولید داشتیم که عمده این افزایش تولید به خودروسازان تعلق داشته است.

وی با بیان اینکه تولید فعلی ما به نسبت نیاز خودروسازان کمتر است، تصریح کرد: از این رو سفارش گذاری برای واردات داشتیم که بخشی از ورق خام را از طریق واردات تامین کنیم، برای این امر با مشکلات تخصیص ارز رو به رو شدیم که یکی از دستاوردهای سفر امروز وزیر، تخصیص ارز بود تا بتوانیم واردات ورق خام را انجام دهیم و در نهایت ورق را در زمان مناسب به خودروسازان تحویل دهیم.

سهمیه خودروسازان ‌در بهین یاب بالاتر از سهمیه ورق خودرو است

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سهمیه خودروسازان ‌در بهین یاب بالاتر از سهمیه ورق خودرو است، درخواست کردیم برای ایجاد تعادل تامین و مصرف، سهمیه ما نیز افزایش یابد که وزیر صمت دستور این امر را داد که میزان سهمیه ورق ما برای دریافت از تولید کننده بالادستی افزایش یابد، این امر منجر به تسهیل‌گری در تولید ورق‌های خودرویی خواهد شد.

شجاعی با اشاره به کلنگ‌زنی خط تولید ورق گالوانیزه خودرویی شماره ۲ شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری نیز تصریح کرد: این آئین مقارن با سالروز افتتاحیه شرکت بود و این مناسبت را به فال نیک می‌گیریم.

افزایش ۴۶۰ هزار تن ورق خودروی گالوانیزه تا سال ۱۴۰۶

وی تاکید کرد: خط تولید ورق گالوانیزه خودرویی شماره ۲ شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری در واقع تحول چشمگیری را در صنعت خودروسازی و فولادسازان ایجاد خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت ورق‌خودروی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در افق ۱۴۰۶ ظرفیت نیاز به ورق خودرویی گالوانیزه در کشور۸۰۰ هزار تن خواهد بود، اضافه کرد: اجرای این خط نیازمند پیچیدگی‌های خاص خود است، با توجه به بررسی‌های صورت گرفته و دانش و مهارت موجود در شرکت ورق خودروی چهارمحال و بختیاری گزینه ‌بهتری برای راه‌اندازی این خط وجود نداشت.

وی اضافه کرد: به دنبال بهره برداری از این پروژه در سال ۱۴۰۶ حدود ۴۵۰ هزار تن ورق خودرو به ظرفیت محصولات گالوانیزه اضافه خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =