• ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲
  • کد خبر: 45514
  • readingTime: ۲ دقیقه
پورشه

پورشه و استارت‌آپ صنعتی فولاد سبز H۲ قراردادی را در راستای تامین فولاد بدون کربن امضا کردند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، پورشه AG و استارت‌آپ صنعتی فولاد سبزH۲ قراردادی را به منظور تهیه فولاد سبز امضا کردند. هدف از این قرارداد بهبود بیشتر تعادل آلایندگی خودروهای پورشه با استفاده از فولاد سبز است.

در واقع از سال ۲۰۲۶، پورشه و تامین‌کنندگان مستقیم مواد تولیدی پورشه قرار است فولادی با آلایندگی نزدیک به صفر از این شرکت تهیه کنند. این دومین قرارداد بین فولاد سبز H۲ و یک شرکت در گروه فولکس واگن است که در اوایل سال ۲۰۲۳ در اسکانیا بسته شد. این استارت آپ صنعتی فولاد سبز قصد دارد از پایان سال ۲۰۲۵ با استفاده از برق تجدیدپذیر سوئد، فولاد تولید کند.

این فولاد کمترین ردپای کربن را در بازار از خود نشان داده است و شرکت فولادسبز H۲ بر فرآیند تولید نوآورانه با هیدروژن و برق از منابع انرژی تجدید پذیر تمرکز کرده و تولید فولاد آن تقریباً بدون کربن است. بر همین اساس انتشار کربن تا ۹۵ درصد کمتر از تولید فولاد معمولی با زغال سنگ کک خواهد بود. گفتنی است سالانه بالغ بر ۳۵ هزار تن فولاد کم آلاینده تولید شده در سوئد برای تولید سری‌ خودروهای پورشه استفاده می‌شود. برای نمونه در سال ۲۰۲۲، ۲۲۰ هزار تن فولاد در خودروهای پورشه استفاده شده است.

باربارا فرنکل، عضو هیئت اجرایی تدارکات در پورشه AG توضیح می‌دهد که «پورشه در تلاش است تا سال ۲۰۳۰ به یک ورق فولادی تراز و بدون کربن در زنجیره ارزش خودروهایش برسد. فولاد سبز نقش کلیدی در استراتژی پایداری ما دارد. در واقع پورشه با استفاده از فولادهای شرکت «فولاد سبز H۲» به دنبال کاهش بیشتر انتشار CO۲ ناشی از این ماده مهم است.»

تحول صنعت فولاد با سفارش صنعت خودرو

با وجودی که فولاد به دلیل خواص مکانیکی عالی، یکی از عناصر کلیدی در ساخت خودروهای اسپرت به شمار می‌آید اما نسبت استفاده از فولاد در خودروهای پورشه در سال‌های اخیر به طور مداوم کاهش یافته است و بیشتر به سمت استفاده از آلومینیوم برای ساخت خودروهای سبک وزن پیش رفته است.

فرنکل می‌گوید: «با این حال، انرژی، فرآیندها و مواد آلیاژی سهم قابل توجهی از انتشار CO۲ در زنجیره تامین را تشکیل می‌دهند. به همین دلیل است که ما می‌خواهیم استفاده از مواد بازیافتی و برق سبز را در فرآیندهای تولید تامین کنندگان مستقیم به عنوان بخشی از تلاش‌های کربن‌زدایی خود افزایش دهیم.»

تعداد کمی از برندها به اندازه پورشه نمادین هستند و این مخفف کیفیت و محصول درجه یک است. پورشه فعالانه به سمت آینده‌ای پایدار و با انتظارات روشن در مورد چگونگی زنجیره تامین فعالیت دارد.

هنریک هنریکسون مدیر عامل شرکت فولاد سبز H۲ می‌گوید: سفارش پورشه برای فولادی با آلایندگی تقریباً صفر، نه تنها برای ما به‌عنوان یک شرکت، بلکه باعث تحولی در صنعت فولاد می‌شود و این امرتا حد زیادی ناشی از تقاضای صنعت خودرو بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =