راهپیمایی 13 آبان

فریاد حمایت از مردم مظلوم فلسطین و انزجار از جنایات رژیم کودک کش در میدان نقش جهان همزمان با یوم الله روز ۱۳ آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی طنین انداز شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مردم حماسه ساز اصفهان بار دیگر برای گرامیداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در میدان تاریخی امام خمینی(ره) جمع شدند تا فریاد استکبارستیزی خود را درحمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی به گوش جهانیان برسانند.

راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان صبح شنبه در اصفهان با حضور پرشور دانش ‌آموزان آغاز شد و میدان امام (ره) با پرچم‌های ایران و فلسطین رنگ همبستگی به خود گرفت. فریادهای «مرگ بر آمریکا و اسرائیل»، «یا ایها المسلمون غزه شده غرق خون» و «شعار دین و قرآن مرگ بر آمریکاست» با مشت‌های گره‌کرده مردم نشان از خشم و نفرت از اقدامات وحشیانه صهیونیستی دارد تا روزی که بساط استکبار جهانی برای همیشه برچیده شود.

منفعت‌جویی و سلطه‌گری از ویژگی استکبار است

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان در جمع مردم و دانش‌آموزان نصف جهان در خصوص معنا و مفهوم استکبار روشنگری کرد و گفت: خودبزرگ بینی، زیاده خواهی، عدم شناخت حد و حدود خود در مقابل خداوند و مردم، سلطه جویی، بهره کشی از انسان‌ها و استثمار و استعمار از معانی و مفهوم استکبار است.

امیر دریادار حبیب الله سیاری معتقد ست که استکبار ضمن اینکه برای خود منافع نامشروع تعریف می‌کند، به دنبال این است که بر همه ملت‌ها تسلط و هژمونی داشته باشد و راه‌های استراتژیک جهان را در اختیار و بر جهان حاکمیت داشته باشد.

وی با اشاره به ویژگی‌های استکبار تصریح کرد: درکشورهای جهان منافعی را برای خود تعریف می‌کنند که حق ملت‌های دیگر است و با حضور فیزیکی به دنبال منفعت‌جویی هستند و انسان‌ها را می‌کشند تا این منافع نامشروع خود را حفظ کنند در حالی که در دوردست‌ها نفعی ندارد.

استکبار ملت‌ها را عقب‌مانده می‌خواهد

سیاری با بیان اینکه عقب نگه داشتن سایر کشورها و ملت هاست، گفت: استکبار در واقع راهکارهای تسلط بر منابع و منافع را دنبال می‌کند تا در راه پیشرفت ملل مانع ایجاد کند و به همین خاطر مستعمره او از آن تبعیت می‌کند که قبل از انقلاب، ایران چنین وضعیتی داشت. جذب نخبگان دیگر کشورها از راهبردهای استکبار است تا نخبگان را از خانه خود دور کند و اینگونه مانعی برای پشرفت شود.

وی با اشاره به نامگذاری روز ۱۳ آبان ادامه داد: تبعید امام(ره) در روز ۱۳ آبان سال ۴۳به ترکیه بعد از قانون کاپیتولاسیون در چنین روزی اتفاق افتاد، در واقع با این قانون مستشاران هر کشوری در اینجا مجاز بودند که هرکاری انجام دهند اما با تصویب آن امام خمینی(ره) این قانون را مخالف با شان مردم ملت ایران دانستند و ملت موضع‌گیری کردند و باعث شد که امام(ره) به ترکیه تبعید شوند.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به کشتار دانش آموزان در ۱۳ آبان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا گفت: ۵۶ دانش‌آموز برای اعلام اعتراض به رژیم پهلوی کشته شدند و شعار آنها علیه استکبار جهانی باعث کشتار و مصدوم شدن آنها شد.

نیروی انسانی و دانش‌آموزان، مهم‌ترین سرمایه کشور ایران

وی خطاب به دانش‌آموزان، گفت: مهم ترین سرمایه هر کشور نیروی انسانی با مهارت، بصیرت، دانا و با انگیزه است که دانش‌آموز به عنوان سرمایه اصلی و کیفی کشور برای ما حائز اهمیت هستند و توصیه می‌کنم به دانش‌آموزان که حتما باید به توانمندی علمی خود بیافزایید و دانش روز مجهز و مهارت‌های خود را افزایش دهند، دشمن را بشناسند و برای آرمان‌های انقلاب و اجرای گام دوم انقلاب برنامه‌ریزی داشته باشند.

سیاری ادامه داد: امروز شاهد مبارزه شجاعانه مقاومت فلسطین در مقابل رژیم کودک کش صهیونیستی هستیم که در تلاش است این ضربه غیر قابل ترمیم را جبران کند تا آنچه که امروز انجام می‌دهد بر سر مردم فلسطین را با اندکی از شکست‌های خود ترمیم کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =