• ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
  • کد خبر: 45152
  • readingTime: ۱ دقیقه
هوشمندسازی

در آینده، هر شهر هوشمندی که امیدوار است با شهرهای جهانی دیگری رقابت کند، به زیرساخت‌های ارتباطی نسل بعدی نیاز دارد. با درک نیاز به این امر برخی از کشورها به فکر ایجاد زیرساخت ارتباطات دیجیتال قوی هستند.

پایگاه خبری تحلیلی ایراسین- دیوید استوکز: به لطف روندهای جهانی فناوری، شهرها با جذب نوآوری و سرمایه‌گذاری از شرکت‌های بزرگ در سراسر جهان، بهبود زیرساخت‌های جاده‌ها و حمل‌ونقل، جذب توریسم و بسیاری موارد دیگر، برای جذب و جلب رضایت گردشگران رقابت می‌کنند.
در آینده، هر شهر هوشمندی که امیدوار است با شهرهای جهانی دیگری رقابت کند، به زیرساخت‌های ارتباطی نسل بعدی نیاز دارد. با درک نیاز به این امر برخی از کشورها به فکر ایجاد زیرساخت ارتباطات دیجیتال قوی هستند. به‌عنوان مثال، بریتانیا امیدوار است تا سال ۲۰۲۷ اکثریت جمعیت خود را به پوشش ۵G متصل کند.
نمونه خوب دیگر از سال ۲۰۱۸ در هند است؛ جایی که دولت آن سیاست ملی ارتباطات دیجیتال را راه‌اندازی کرد. هدف این امر حمایت از انتقال هند به یک اقتصاد و جامعه دیجیتالی توانمند از طریق برآوردن نیازهای اطلاعاتی و ارتباطاتی شهروندان و شرکت‌ها با ایجاد زیرساخت‌ها و خدمات ارتباطات دیجیتالی همه‌جا، انعطاف‌پذیر و مقرون‌به‌صرفه است. هدف این سیاست نه‌تنها ارائه پهنای باند برای همه در سراسر کشور، بلکه گسترش اکوسیستم اینترنت اشیا به ۵ میلیارد دستگاه متصل، اطمینان از اتصال به تمام مناطق کشف نشده و زیرساخت‌های امن ارتباطات دیجیتال و خدمات است.

رقابت جهانی برای هوشمندسازی

منبع: ماهنامه کارخانه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =