• ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸
  • کد خبر: 44939
  • readingTime: ۱ دقیقه
کامودیتی

بازار کامودیتی‌ها در طول هفته گذشته روزهای آرامی را سپری می‌کرد، به خصوص اخبار مختلف پیرامون آتش‌بس هیجانات را کاهش داده بود ولی در روز پایانی هفته خبر افزایش تنش‌ها و آغاز درگیری زمینی با واکنش هیجانی بسیاری از کامودیتی‌ها همراه بود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بازار کامودیتی‌ها در طول هفته گذشته روزهای آرامی را سپری می‌کرد، به خصوص اخبار مختلف پیرامون آتش‌بس هیجانات را کاهش داده بود ولی در روز پایانی هفته خبر افزایش تنش‌ها و آغاز درگیری زمینی با واکنش هیجانی بسیاری از کامودیتی‌ها همراه بود. برای مثال برآیند هفتگی قیمت طلا نزولی شده بود ولی با افزایش تنش‌ها طلا در مدت چند ساعت تمام عقب‌گرد هفتگی خود را پس گرفت و به سقف قیمتی جدیدی صعود کرد. بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند در صورت ادامه تنش‌ها شرایط هیجانی در بازارهای جهانی روز دوشنبه با آغاز هفته کاری جدید تشدید خواهد شد.

انرژی

گروه انرژی خیلی سریع به موج جدید تنش‌ها واکنش نشان داد و قیمت نفت از کانال ۸۸ دلار به کانال ۹۰ دلار بازگشت. قیمت گاز در آمریکا و انگلستان نیز افزایشی شد.

آخر هفته هیجانی در بازار کامودیتی‌ها

اخبار لحظه آخری در بازارهای جهانی باعث شد تا نفت بخشی از عقب نشینی خود در طول هفته را جبران کند ولی برآیند قیمتی نفت همچنان منفی باقی ماند تا قیمت بنزین نیز نزولی باشد.

فلزات

هفته ناامیدکننده در بازار طلا تا ظهر جمعه ادامه داشت. انس طلا بارها تلاش کرد از محدوده ۱۹۸۰ روند افزایشی جدیدی را آغاز کند ولی موفق نبود و در حال عقب نشینی از این سنگر بود که ناگهان اخبار جنگ بازی را تغییر داد. قیمت طلا به یک باره تا سطح ۲۰۰۸ دلار افزایش پیدا کند.

آخر هفته هیجانی در بازار کامودیتی‌ها

برآیند هفتگی قیمت نقره برخلاف طلا نزولی ماند ولی سنگ آهن و مس نیز هفته پر تقاضایی را تجربه کردند.

صنعتی

جنگ و تنش همیشه خبر بدی برای بازار فلزات صنعتی است به خصوص اینکه با ادامه‌دار بودن جنگ احتمال افزایش نرخ بهره وجود دارد. اکنون بیشتر فعالان بازار چشم‌انداز مثبتی به بازار فلزات ندارند.

آخر هفته هیجانی در بازار کامودیتی‌ها

بسیاری از فلزات مانند نیکل در طول یک سال و نیم گذشته بیش از ۵۰ درصد از ارزش خود را از دست داده‌اند و ادامه این روند خبر بدی برای عرضه کنندگان خواهد بود.

کشاورزی

قیمت برنج و شکر در بازارهای جهانی طی سال جاری صعودی بود و همچنان به روند صعودی خود ادامه می‌دهد در مقابل قیمت گندم پس از افزایش چشمگیر پس از جنگ روسیه و اوکراین نزولی شد و ارزش آن هفته به هفته کاهش می‌یابد.

آخر هفته هیجانی در بازار کامودیتی‌ها

بازار مواد غذایی و محصولات کشاورزی واکنش کمتری به تنش جدید خاورمیانه نشان داد زیرا هیچ کدام از کشورهای درگیر با این تنش تولیدکننده بزرگی در زمینه مواد غذایی یا محصولات کشاورزی نیستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =