مسئولیت اجتماعی

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی شهید بهشتی گفت: فقدان برداشت واحد در زمینه مسئولیت اجتماعی سبب به وجود آمدن مشکلات فراوان شده به نحوی که به جای اثربخشی زمینه را برای سوءاستفاده‌های اقتصادی و سیاسی ایجاد کرده است.

به گزارش ایراسین، کمال خدایی در همایش مسئولیت اجتماعی دانشگاه و صنعت در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، اظهار داشت: مرکز پایش مسئولیت اجتماعی جهاد دانشگاهی سال ۹۷ تشکیل شده اما براساس تجربه ۲۰ ساله خود در حوزه آلودگی زیست‌محیطی به ویژه در حوزه نفت، از چالش‌های صنایع با محیط‌زیست و جوامع انسانی آگاهی دارم.

وی یکی از موانع اساسی را در بحث مسئولیت اجتماعی را عدم شکل‌گیری درک مشترک از مفهوم مسئولیت اجتماعی در کشور دانست و گفت: فقدان برداشت واحد سبب به وجود آمدن مشکلات فراوان شده است به نحوی که به جای اثربخشی زمینه را برای سوءاستفاده‌های اقتصادی و سیاسی ایجاد کرده است.

کدخدایی ادامه داد: مرکز پایش مسئولیت اجتماعی جهاد دانشگاهی، برنامه‌ها، اقدامات پژوهشی و ترویجی متعددی برای حل مسائل دارد تا از رهگذر آن به ترویج گفتمان مسئولیت اجتماعی برسد؛ همچنین برگزاری نشست‌های تخصصی و نشست‌های دوسویه با هدف دستیابی به یک مفهوم مشترک و واحد در میان فعالان عرصه اجتماعی از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: برگزاری همایش مسئولیت اجتماعی، دانشگاه و صنعت را می‌توان جمع‌بندی ۶ نشست تخصصی دانست که در طول سال گذشته با همکاری سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف برگزار شد.

کدخدایی برگزاری این همایش را اختتامیه فعالیت‌های گذشته برشمرد و گفت: برگزاری همایش مسئولیت‌ اجتماعی، دانشگاه و صنعت، نقطه عطف و سرآغازی برای یک مسیر پر فراز و نشیب است. امیدوارم با انطباق تحقیقات انجام شده در راستای مسائل روز کشور بتوانیم موانع پیش روی این طرح را برداریم تا مفهوم مسئولیت اجتماعی را در کشور نهادینه کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =