• ۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
  • کد خبر: 44820
  • readingTime: ۱ دقیقه
مصرف برق

در ۲ سال نخست فعالیت دولت سیزدهم، حدود ۲ میلیون فقره به تعداد مشترکان برق کشور افزوده شده که به گفته وزیر نیرو، بخشی از افزایش تقاضا در بخش برق به این مسئله بازمی‌گردد.

به گزارش ایراسین به نقل از تسنیم، تعداد مشترکان برق کشور در پایان تیرماه ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۷ میلیون و ۹۹۸ هزار اشتراک بود که این تعداد در پایان تیرماه امسال به ۳۹ میلیون و ۹۳۴ هزار اشتراک رسید.

رشد یک میلیون و ۹۳۶ هزار اشتراک در طی ۲ سال اول فعالیت دولت سیزدهم، به گفته وزیر نیرو دلیل بخشی از افزایش تقاضا در بخش برق در اوج تابستان امسال بوده است.

علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در این خصوص گفت: طی دو سال گذشته بیش از ۲ میلیون کنتور جدید بین مشترکین توزیع شده که بیش از یک و نیم میلیون آن مربوط به کنتورخانگی و حدود ۵۰۰ هزار کنتور دیگر هم برای مشترکین صنعتی و کشاورزی و.. شامل می شود که قطعا این تعداد نیاز و مصرف جدید دارند.

علاوه بر اضافه شدن دو میلیون مشترک جدید، گرمای بی سابقه و استمرار گرما در تابستان ۱۴۰۲ باعث شد بیش از ۳۶ مرتبه رکورد مصرف سال گذشته شکسته شود.

تعداد مشترکان برق کشور در بخش خانگی که عمده مصرف برق در زمان پیک تابستان در این بخش رقم می‌خورد، در پایان تیرماه ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۰ میلیون و ۳۹۱ هزار اشتراک بود که این تعداد در پایان تیرماه امسال به ۳۱ میلیون و ۸۵۲ اشتراک رسید.ش

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =