• ۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
  • کد خبر: 44810
  • readingTime: ۱ دقیقه
دارو

تلاش برای درمان سرطان و پیداکردن راه‌های مناسب و کم‌عوارض برای رهایی انسان از این بیماری در اولویت فعالیت تحقیقاتی محققان قرار دارد و در این راستا یکی از پژوهشگران ایرانی در رشته شیمی در طرحی به بررسی تهیه داروهای ضدسرطان بر پایه ترکیبات محلول در آب پرداخت.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، سنتز، شناسایی و فعالیت بیولوژیکی کمپلکس‌های فلزی سنتز شده با لیگاندهای جدید بر پایه‌ تیوسمی کابازون‌های فلوئورسنت عنوان رساله دکتری سیما فیضی‌پور است که با راهنمایی سید ابوالفضل حسینی یزدی این طرح را انجام داده است.

براساس اعلام بنیاد ملی علم ایران، فیضی‌پور دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در رشته شیمی - شیمی معدنی از دانشگاه تبریز است.

وی درباره علت انجام این طرح توضیح داد: امروزه سرطان یکی از چالش‌ برانگیزترین مسائل پیش رو برای جوامع بشری است. این بیماری به‌صورت بسیار گسترده در سطح جهان و به خصوص در ایران در حال گسترش است بنابراین کشف و تهیه داروهای ضدسرطان مناسب و گزینش‌پذیر برای انواع سرطان‌ها از نیازهای اساسی محسوب می‌شود.

این محقق افزود: هدف اصلی این طرح، تهیه داروهای ضدسرطان بر پایه ترکیبات محلول در آب و دارای فلزات کم خطر برای انسان و هدف فرعی به دست آوردن مکانیسم عمل دارو و نحوه جذب و توزیع آن داخل سلول‌ها است.

فیضی پور از مشکلات در انجام این طرح گفت و یادآور شد: تهیه مواد اولیه و کیت‌های مورد نیاز طرح، زمان زیادی گرفت چرا که تمامی این مواد، وارداتی هستند و فرآیند سخت و دشواری برای دسترسی به آنها وجود داشت.

وی ادامه داد: همچنین افزایش قیمت دلار و هزینه‌های زیاد طرح هم از دیگر چالش‌های موجود بود که توانستیم تا حدی از این چالش اقتصادی را با حمایت بنیاد ملی علم ایران برطرف کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =