محمد آقاجانلو

‌ مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران در پنل تخصصی مراحل عبور از تکنولوژی‌های موجود به فناوری‌های فولاد سبز گفت: بهره برداری کامل از ظرفیت‌های تولید فولاد در کشور ضروری است، در این زمینه مشکلاتی برای بهره برداری کامل از ظرفیت‌ها داریم که از آن جمله زیرساخت‌ها نقص بزرگی است که باید برطرف شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمد آقاجانلو  مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران، پیش از ظهر سه شنبه ۲ آبان‌ماه در پنل تخصصی مراحل عبور از تکنولوژی‌های موجود به فناوری‌های فولاد سبز در کشور که در مرکز همایش‌های بین المللی جزیره کیش برگزار شد، با بیان اینکه ما در زمینه ورود برای تولید فولاد سبز در کشور تاکنون اقدامات خوبی را انجام داده‌ایم، اظهار داشت: اما نباید به این میزان بسنده کنیم چرا که دنیا آرام نمی‌نشیند و در این زمینه با سرعت ورود خواهد کرد.

وی افزود: کاهش سطح گازهای گلخانه‌ای در کنوانسیون‌های جهانی محیط زیست در دستور کار است و قرار است میزان این گازها به میزان سال ۱۹۸۰ برگردد، از این رو کاهش ۲۰ درصدی این گازها را در دستور کار دارد و ممکن است برای کشور نیز مشکل آفرین شود.

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران تاکید کرد: برای جلوگیری از هر گونه خدشه در زمینه تولید فولاد در کشور باید به تولید فولاد سبز ورود کنیم، برای این امر باید بر روی افزایش بهره‌وری تولید و همچنین استفاده از روش‌های نوین در راستای کاهش آلاینده‌های زیست محیطی مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه امروز تولید فولاد در کشور با ظرفیت ۳۰ میلیون تن است که کمتر از ۷۰ درصد این ظرفیت بهره برداری شده است، ادامه داد: در این زمینه مشکلاتی برای بهره برداری کامل از ظرفیت‌ها داریم که از آن جمله زیرساخت‌ها نقص بزرگی است که باید برطرف شود.

آقاجانلو با اشاره به اینکه زنجیره فولاد باید به صورت هم صدا در زمینه تولید و استفاده از فناوری‌های نوین حرکت کنند، ادامه داد: ما به لحاظ کیفی در تولید فولاد مشکل داریم، ۳ درصد تولید با کیفیت فولاد را در کشور داریم و باید این امر تقویت شود تا شاهد ارزش افزوده بالاتر در تولید فولاد باشیم.

وی گفت: تولید هیدروژن سبز در کشور و در صنایع فولادی باید مورد توجه باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =