سرهنگ زارع

 رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به وقوع ۶ هزار و ۵۵۵ فقره تصادف خسارتی طی مدت ۶ ماهه سال جاری در شهر اصفهان از کاهش ۷ درصدی این نوع تصادفات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد. 

به گزارش خبرنگار ایراسین، سرهنگ اصغر زارع رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان امروز دوشنبه در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: در ۶ ماهه سال جاری ۹۱ فقره تصادف فوتی با ۹۵ نفر فوتی در کلان‌شهر اصفهان رخ داد که این ارقام به ترتیب ۳ درصد و ۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشتند.

وی از وقوع ۳ هزار و ۵۴ فقره تصادف جرحی با ۳ هزار و ۴۰۶ مجروح در مدت مذکور خبر داد و افزود: به ترتیب در تعداد تصادفات جرحی ۴۴ درصد و در تعداد مجروحان حوادث رانندگی ۳۶ درصد رشد را شاهد بودیم.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به وقوع ۶ هزار و ۵۵۵ فقره تصادف خسارتی طی مدت ۶ ماهه سال جاری در شهر اصفهان بیان کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد کاهش داشت.

سرهنگ زارع بیشترین روز وقوع تصادفات در شهر اصفهان طی نیمه نخست امسال را جمعه و شنبه و بیشترین ساعات وقوع تصادفات را ۲۰ تا ۲۲ اعلام و تصریح کرد: بزرگراه های شهر اصفهان با ۲۸ نفر جان باخته، منطقه ۶ با ۹ نفر جان باخته و مناطق ۵، ۷ ، ۱۰ و ۱۲ هر کدام با ۶ نفر جان باخته بیشترین سهم را در تعداد جان باختگان حوادث رانندگی کلان‌شهر اصفهان داشتند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: موتورسیکلت با ۴۶ درصد، عابران پیاده با ۲۴ درصد و سایر وسایل نقلیه با ۲۰ درصد بیشترین سهم را در تصادفات رانندگی شهر اصفهان داشتند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان در خصوص علت تصادفات رانندگی در شهر اصفهان هم خاطرنشان کرد: عدم توجه به جلو با ۴۵ درصد، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه با ۲۳ درصد، عدم رعایت حق تقدم با ۱۲ درصد، عبور از چراغ قرمز ۲ درصد، تغییر مسیر ناگهانی با ۱۱ درصد، حرکت خلاف جهت با ۵ درصد و تجاوز از سرعت مقرره با ۳ درصد علل تصادفات رانندگی در شهر اصفهان طی نیمه نخست امسال بودند.

سرهنگ زارع در تحلیل نحوه جان باختن متوفیان سوانح رانندگی در معابر درون‌شهری اصفهان طی مدت ۶ ماهه سال جاری مطرح کرد: ۱۲درصد متوفیان سوانح رانندگی در صحنه تصادف، ۵ درصد در حین انتقال به مراکز درمانی و ۸۳ درصد در مراکز درمانی جان باختند که این نکته نیز بسیار حائز اهمیت است و بایستی در خصوص انتقال سریع مجروحان و مصدومان حوادث رانندگی به مراکز درمانی اقدامات مؤثری صورت گیرد.

وی از شناسایی و احصا ۲۰ نقطه حادثه خیز در کلان‌شهر اصفهان خبر داد و اضافه کرد: هم اکنون با اقدامات لازم در جهت آشکار سازی این نقاط انجام شده و در صدد رفع کامل این نقاط با همکاری شهرداری اصفهان هستیم.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان یادآور شد: اقدامات ویژه در راستای فرهنگ‌سازی و آموزش کاربران ترافیک با تمرکز بر موتورسواران و عابران پیاده و اصلاح رفتارهای غلط رانندگان، شناسایی نقاط پر تصادف و رفع نواقص موجود در این نقاط و همچنین اصلاح خط کشی‌های مشکل‌دار با همکاری شهرداری اصفهان و شهرداری سایر شهرهای استان از برنامه‌هایی است که در دستور کار این پلیس قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =