چهاردهمین دوره جایزه استیلی در مجمع عمومی worldsteel 2023 در شانگهای چین

شرکت ترنیوم در چهاردهمین دوره جایزه استیلی انجمن جهانی فولاد برنده بخش «تعالی در آموزش و پرورش» شد. شرکت‌های بائواستیل، گرداو، JFE، JSW، پوسکو و تاتا فولاد نیز با راهکارهای آموزشی نوین و کاربردی خود به ترتیب در جایگاه‌های بعدی این بخش قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بخش «تعالی در آموزش و پرورش» در دوره‌های استیلی انجمن جهانی فولاد یکی از آینده‌دارترین بخش‌ها برای صنعت فولاد محسوب می‌شود و شرکت ترنیوم با آموزش از طریق اپراتورهای واقعیت مجازی برنده این بخش در چهاردهمین دوره جوایز استیلی شد. نامزدهای دوم تا هفتم بخش «تعالی در آموزش و پرورش» نیز به ترتیب شرکت‌های بائواستیل، گرداو، JFE، JSW، پوسکو و تاتافولاد هستند.

نامزدهای نهایی جایزه جهانی استیلی در بخش «تعالی در آموزش و پرورش»

شرکت ترنیوم با آموزش از طریق اپراتورهای واقعیت مجازی

شرکت ترنیوم (Ternium)به عنوان یک شرکت فولادساز آرژانتینی و بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد در آمریکای لاتین در حوزه تولید چدن و سرباره، موفق به کسب جایزه چهاردهمین دوره جایزه جهانی استیلی در بخش «تعالی در آموزش و پرورش» شد. این شرکت فولادسازی اقدام به برگزاری آموزش کلاس دروس معمولی تا آموزش فراگیر با تعامل بالا برای اپراتورها با استفاده از واقعیت مجازی (توسعه یک شبیه‌سازی ریخته‌گری) کرده است.

خطاهای عملیاتی به ویژه در ناحیه قالب ممکن است منجر به حوادث عملیاتی با پیامدهای شدید برای ایمنی پرسنل، تلفات تولید و هزینه‌های نگهداری شود؛ غلبه‌بر این شرایط بحرانی مستلزم توانایی‌های اساسی مانند دانش رویه‌های عملیاتی، مهارت‌های عملی و توانایی‌های جسمی و ذهنی است که باید به طور مکرر در یک محیط کنترل‌شده و ایمن توسعه و ارزیابی شوند. شرکت ترنیوم ازطریق یک رویکرد نوآورانه، کلاس آموزشی با استفاده از رویه‌های مکتوب و ویدیو رویدادهای گذشته با روش آموزشی با تعامل بالا برگزار کرده است که طراحی آن به عنوان یک روش جدید مبتنی بر فناوری واقعیت مجازی قلمداد می‌شود. نرم‌افزار توسعه‌یافته که برای این روش آموزشی بکار گرفته شده بر روی یک ایستگاه کاری یا رایانه شخصی اجرا می‌شود و شامل مدل سه بعدی مجازی، مدل ریاضی برای جریان فولاد و یک ماژول برای ارزیابی رویه‌های عملیاتی استاندارد در زمان واقعی است. امروزه این شبیه‌ساز برای آموزش اپراتورهای جدید قبل از آغاز کار واقعی، بررسی مکرر قابلیت‌های اپراتورها در مواجهه با شرایط بحرانی و همچنین ابزاری برای ارزیابی وضعیت عاطفی، ذهنی و فیزیکی اپراتورها کاربرد دارد.

نامزدهای نهایی جایزه جهانی استیلی در بخش «تعالی در آموزش و پرورش»

بائو استیل با برنامه آموزشی چرخشی برای کارکنان خط مقدم

شرکت بائواستیل با برنامه آموزشی چرخشی برای کارکنان خط مقدم در جایگاه نامزد دوم در بخش جایزه «تعالی در آموزش و پرورش» قرار گرفت. بائو استیل با ایجاد یک پلتفرم یادگیری «همبستگی+خدمات+توانمندسازی» به تثبیت اجماع در مورد مفهوم «یک بائوی مشترک» در میان کارکنان خط مقدم کمک کرده است و کارکنان را به سمت استعدادهای ترکیبی با ویژگی‌های بین رشته‌ای، بین فرآیندی و روابط متقابل سوق داده است تا به سمت تبدیل شدن به کارکنان یادگیرنده حرکت کنند. تاکنون ۲۶ جلسه آموزشی با ۲۹۸ نوبت توسط این شرکت برگزار شده و نزدیک به ۱۷هزار کارمند خط مقدم از ۵۳۱ شرکت تابعه در این برنامه شرکت کرده‌اند. سرانه ساعات آموزش بائو در سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ برابر با ۱۲۰.۲۰ ساعت و ۱۳۸.۰۲ ساعت بوده که نسبت به سال ۲۰۲۰ (۱۰۱.۶ ساعت) به ترتیب ۱۸.۳۱% و ۳۸.۸۵% افزایش یافته است.

نامزدهای نهایی جایزه جهانی استیلی در بخش «تعالی در آموزش و پرورش»

گرداو با کارگاه‌های ارائه فرهنگ – گشاده‌رویی با حقیقت و احترام

گرداو (Gerdau S.A) شرکت فولاد برزیلی به‌عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد در قاره آمریکا محسوب می‌شود. این شرکت با ارائه فرهنگ – گشاده‌رویی با حقیقت و احترام در جایگاه نامزد سوم بخش جایزه «تعالی در آموزش و پرورش» در چهاردهمین دوره جایزه استیلی قرار گرفت. به گفته مسئولان این شرکت فولاد سازی طی ۱۰ سال آینده این شرکت به یکی از ایمن‌ترین، سودآورترین و تحسین‌شده‌ترین شرکت‌ها در زنجیره ارزش جهانی فولاد تبدیل خواهد شد. ابزارهای یادگیری زیرتوسعه این شرکت شامل پیش کارگاه یعنی دو دوره آنلاین در مورد فرهنگ گرداو و ابزارهایی در راستای حفظ فرهنگ این شرکت می‌شود. هدف از کارگاه شش ساعته گرادو تقویت رهبران در راستای مفهوم حقیقت و احترام است و جزئیات این کارگاه‌ها نشان می‌دهد:

  • ۴۱۹۶ رهبر شرکت با گستره جهانی در این آموزش شرکت کردند.
  • ۹۹ درصد از شرکت کنندگان کارگاه را بسیار خوب یا خوب ارزیابی کردند.
  • ۹۲ درصد از شرکت‌کنندگان محتوای کارگاه را بسیار کاربردی برای کار خود ارزیابی کردند.
  • ۸۲ درصد از شرکت کنندگان به کارگاه ۹ یا ۱۰ امتیاز داده‌ند.

نامزدهای نهایی جایزه جهانی استیلی در بخش «تعالی در آموزش و پرورش»

JFE با دستیابی به روشی برای انتقال مهارت با نظام‌مندکردن استانداردهای کاری

شرکت فولادی JFE با دستیابی به روشی برای انتقال مهارت با نظام‌مند کردن استانداردهای کاری نامزد چهارم بخش «تعالی در آموزش و پرورش» در چهاردهمین دوره استیلی شد. بسیاری از کارخانه‌های فولاد گازهای قابل اشتعال را کنترل می‌کنند ولی کوچک‌ترین خطای کارگر می‌تواند منجر به حوادث جدی مانند انفجار و مسمومیت با CO شود. از طرفی تغییر نسل در کارکنان پیشرفت کرده و ساختار پرسنل بسیار جوان شده است؛ به‌طوری‌ که تا آوریل ۲۰۲۲ نسبت کارکنانی با سابقه‌ کمتر از ۱۰ سال حدود ۴۵٪ برآورد شد. بااین اوصاف JFE یک سیستم پشتیبانی آنلاین مبتنی بر تبلت و یک سیستم پشتیبانی کار ایجاد کرده‌ تا کارمندان کم‌تجربه بتوانند وظایف خود را به طور قابل اعتماد فرا گیرند. این سیستم J-SOAS به معنای سیستم کمک عملیات ایمنی JFE است، در تمام کارخانه‌های فولاد این شرکت مستقر شده و امکان آموزش روش‌های کار ایمن و کارآمد به کارگران کم تجربه در عملیات انتقال گاز را فراهم می‌سازد.

نامزدهای نهایی جایزه جهانی استیلی در بخش «تعالی در آموزش و پرورش»

JSW با پروژه‌های یادگیری عملی توسط تیم‌های متقابل

جایگاه نامزد پنجم بخش «تعالی در آموزش و پرورش» در چهاردهمین دوره استیلی به شرکت فولادی JSW با پروژه‌های یادگیری عملی توسط تیم‌های متقابل به‌معنای ایده‌های جدید برای کسب وکار و بهینه‌سازی استراتژیک تعلق گرفت. پروژه یادگیری اقدام (ALP) در JSW شامل شناسایی موضوعات، برنامه‌ریزی و اجرای پروژه با هدف دستیابی به یک نتیجه مطلوب است. این ALP ها پتانسیل تغییر سازمانی را دارند و منجر به فرآیند یا استراتژی‌های جدیدی برای بهبود عملکرد کلی سازمان می‌شوند. این فرآیند یا استراتژی‌ها شامل تعیین اهداف و ترکیب تیم با ماهیت ناهمگن خواهد شد که طی یک دوره زمانی تکامل یافته و بیشتر حول محور پایداری، دیجیتالی شدن و ارتقای شیوه‌ها، دانش و شایستگی‌های افراد است. پروژه‌های یادگیری عملی متشکل از بیش از ۲۰۰ پروژه و ایده جدید به همراه روش‌های نوآورانه می‌شود که به کمک آن‌ها رهبران شناسایی شده تا نقش‌های رهبری فنی آینده را در پروژه‌های فنی پیشرو JSW برعهده بگیرند.

نامزدهای نهایی جایزه جهانی استیلی در بخش «تعالی در آموزش و پرورش»

پوسکو با برنامه تعیین سطح تکنسین (TL)

در بخش «تعالی در آموزش و پرورش» شرکت فولادساز پوسکو با برنامه تعیین سطح تکنسین(TL) جایگاه ششم در چهاردهمین دوره استیلی را به خود اختصاص داد. هرساله برنامه تعیین سطح تکنسین مهارت‌های فنی اپراتورها و تکنسین‌های این شرکت را درمقیاس TL۱ تا TL۵اندازه‌گیری می‌کند و سپس از بالاترین سطح یعنی TL۵ به عنوان استاد واجد شرایط تقدیر افتخاری به عمل می‌آید. تعیین سطح به کارکنان انگیزه می‌دهد تا به دنبال توسعه حرفه‌ای مستمر باشند. تأثیر این برنامه به طور گسترده‌ای به رسمیت شناخته شده است.

نامزدهای نهایی جایزه جهانی استیلی در بخش «تعالی در آموزش و پرورش»

تاتا فولاد با مدارس متعالی

تاتا فولاد( Tata Steel) فولادساز مطرح هندی به عنوان نامزد هفتم و آخر بخش «تعالی در آموزش و پرورش» از چهاردهمین دوره استیلی انتخاب شد. این شرکت هندی در این بخش ایده مدارس عالی یا متعالی (SoEs) را ارائه داد که به‌طور ساختاری مدل یادگیری ۷۰:۲۰:۱۰ را با تأکید ویژه بر مشارکت فعال فراگیران در فرآیند یادگیری برای توسعه مهارت‌های موثر اتخاذ می‌کند. این مدارس با هدف توسعه قدرت اصلی در حوزه‌های فنی و دیجیتالی از طریق یک سفر یادگیری ۳ مرحله‌ای (پایه -> متوسط -> پیشرفته) ابداع شده‌اند و جلسات کلاس درس به سه صورت ترکیبی آنلاین، مربیگری و پروژه‌های یادگیری عملی (ALPs) برگزار می‌شود. این ابتکار را می‌توان در سازمان‌های دیگر نیز اعمال کرد و با موفقیت در سطح بین‌المللی گسترش داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =