جایزه استیلی

چهاردهمین دوره جایزه استیلی انجمن جهانی فولاد در هفته گذشته برپا شد که شرکت یو.اس.استیل با توسعه ورق فولادی برنده چهاردهمین دوره جوایز استیلی دربخش نوآوری سال شد. شرکت‌های ان. استیل، بائو استیل، JFE و AG دیگر نامزدهای این بخش بودند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بخش نوآوری سال در دوره‌های استیلی انجمن جهانی فولاد یکی از مهیج‌ترین بخش‌ها به شمار می‌رود که شرکت یو.اس.استیل با توسعه ورق فولادی برنده چهاردهمین دوره جوایز استیلی این بخش شد. شرکت‌های ان.استیل، بائو استیل، JFE و AG در جایگاه نامزدهای دوم تا چهارم بخش نوآوری سال قرار گرفتند.

نامزدهای نهایی جایزه جهانی استیلی در بخش «نوآوری سال»

شرکت فولاد ایالات متحده با توسعه ورق فولادی

جایزه چهاردهمین دوره جایزه استیلی در بخش نوآوری سال به شرکت شرکت فولاد ایالات متحده (U.S. Steel) اهدا شد. این شرکت موفق به توسعه ورق فولادی با استحکام و شکل‌پذیری بالا، نازک، تک‌فاز و تقویت‌شده با نانو برش برای کاربردهای خودرویی با حداقل استحکام کششی ۷۸۰MPa شده است. اختراع حاضر یک پیشرفت تکنولوژیکی در نوآوری محصول جدید از طریق فولادسازی کوره قوس الکتریکی (EAF) و مینی آسیاب‌های تولید فولاد خام (CSP) با استفاده از ضایعات فولادی ۱۰۰٪ در EAF برای فولادسازی و تولید مداوم از ریخته‌گری تا نورد گرم و کلاف را فراهم می‌کند. همچنین این نوآوری سبب پردازش کم‌ترین انتشار CO۲ به ازای هر تن فولاد نورد گرم می‌شود.

نامزدهای نهایی جایزه جهانی استیلی در بخش «نوآوری سال»

ان. استیل با طراحی یکپارچه شیمی تک AHSS چنددرجه‌ای

شرکت Ansteel Group Corporation Limited با طراحی یکپارچه شیمی تک AHSS چنددرجه‌ای و کاربرد صنعتی آن در جایگاه نامزد دوم چهاردهمین دوره جایزه استیلی در بخش نوآوری سال قرار گرفت. کاربرد گسترده فولاد پیشرفته (AHSS)یک راه حیاتی برای کاهش وزن خودروهاست که منجر به صرفه‌جویی در انرژی، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و بهبود ایمنی می‌شود. فرآیند تولید فولاد با استحکام بالا برای خودروها و برآورده کردن الزامات مختلف (مانند شکل پذیری بالا، جوش آسان و مقاومت در برابر شکنندگی مایع) منجر به هزینه‌های بالای تولید و انتشار CO۲ به میزان قابل توجهی در هر تن فولاد می‌شود. ان‌استیل در این راستا یک تکنیک متحول کننده تولید فولاد را براساس مفهوم «مواد ساده» راه‌اندازی کرد؛ به صورتی‌ که این تکنیک ابتدا یک ترکیب آلیاژی یکپارچه از محصولات هدف را طراحی می‌کند سپس ریزساختارهای متعددی را برای دستیابی به خواص مکانیکی نهایی محصولات فولادی با سطوح مقاومت چندگانه می‌سازد. این روش موفقیت آمیز یک پلتفرم طراحی یکپارچه جدید برای کل فرآیند تولید را ایجاد می‌کند که نتیجه آن نوآوری در تولید با کربن کم و هزینه پایین است.

نامزدهای نهایی جایزه جهانی استیلی در بخش «نوآوری سال»

بائو استیل با فناوری و توسعه صفحات گسترده و سنگین آلیاژ

شرکت بائواستیل با ارائه فناوری و توسعه صفحات گسترده و سنگین آلیاژهای مبتنی بر Fe-Ni در صنعت فتوولتائیک نامزد سوم بخش نوآوری سال درچهاردهمین دوره جواز استیلی شد. صفحات گسترده و سنگین آلیاژی مبتنی بر Fe-Ni در مقیاس بزرگ از سوی صنعت فتوولتائیک (PV) در سرتاسر جهان مورد اهمیت قرار دارد ولی تولید این صفحات با محدودیت‌هایی مانند اندازه محدود محصول، راندمان تولید پایین و نرخ صلاحیت پایین تست‌های اولتراسونیک مواجه‌اند که شرکت بائواستیل به فناوری و توسعه تولید صفحات گسترده و سنگین آلیاژهای مبتنی بر Fe-Ni در صنعت فتوولتائیک دست یافته است. براین اساس صفحه سنگین آلیاژی مبتنی بر Fe-Ni با طرح جدید تولید می‌شود و از ویژگی‌هایی مانند نتایج تست اولتراسونیک بهتر، بهبود عملکرد در دمای بالا و اندازه دانه یکنواخت‌تر بهره می‌برد. این صفحات به طور گسترده در صنایع شیمیایی و حفاظت از محیط زیست مانند رآکتورهای PVC و روسترهای احیا کننده اسید ضایعات متالورژیکی کاربرد دارد. این پروژه بائواستیل به مزایای اجتماعی و اقتصادی برجسته‌ای دست یافته و به توسعه پایدار کمک قابل‌توجهی کرده است.

نامزدهای نهایی جایزه جهانی استیلی در بخش «نوآوری سال»

JFE با تولید ورق فولادی نورد سرد با استحکام فوق‌العاده بالا

شرکت فولادی JFE با تولید ورق فولادی نورد سرد با استحکام فوق‌العاده بالا نوع ۱.۵ گیگا پاسکال و فن آوری جدید پرس سرد برای قطعات خودرو، نامزد چهارم بخش نوآوری سال در چهاردهمین دوره استیلی شد. با کاهش وزن بدنه خودروهای بنزینی نه تنها کارایی آن‌ها افزایش می‌یابد بلکه انتشار CO۲ کم می‌شود. علاوه‌براین، حفاظت از سرنشینان خودرو در هنگام برخورد نیز مهم است و به همین دلیل در سال‌های اخیر تولید تعداد قطعات با قدرت بیش از ۱.۵ گیگا پاسکال افزایش یافته است. جهت تولید این قطعات از سنگ زنی داغ استفاده می‌شود که دارای مشکلاتی با خواص مواد و انتشار CO۲ در فرآیند گرمایش است. شرکت فولادی JFE به منظور غلبه بر این مشکلات فولاد مارتنزیت کامل از نوع ۱.۵ (۱.۵G-MS) و فن آوری ‌ شکل‌دهی پرس سرد را توسعه داده است که می‌تواند قطعاتی با اشکال پیچیده تولید کند و به دلیل یکنواختی بالای ریزساختار، طراحی کم آلیاژ و قابلیت برخورد برتر دارای خواص شکست تاخیری عالی است. JFE بر این باوراست که این فناوری‌ها به طور قابل‌توجهی به گسترش وسایل نقلیه الکتریکی در آینده کمک خواهد کرد.

AG با فولاد عملکردی سفارشی(tfs)

voestalpine AG با فولاد عملکردی سفارشی برای نخستین بار در حوزه فولاد هوشمند قدم برداشته و در جایگاه نامزد پنجم بخش نوآوری سال در چهاردهمین دوره استیلی قرار گرفت. براین اساس با فناوری فولاد عملکردی سفارشی (tfs) قابلیت ثبت داده‌ها به طور مستقیم بر روی سطح فولاد و ارسال آن در زمان واحد مهیا می‌شود تا فولاد به یک «محصول هوشمند» تبدیل شده و بخشی از اینترنت اشیا می‌شود. tfs یک محصول آماده نیست بلکه یک فناوریست که می‌تواند به طور بهینه در حوزه‌های مختلف با کاربردهای گوناگون مانند فن‌آوری حسگر یکپارچه بکار گرفته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =