دهمین کنفرانس بین‌المللی استیل پرایس

لیلا نیلفروشان، مدیر مطالعات اقتصادی شرکت فولاد تکنیک ایران در دهمین کنفرانس بین المللی استیل پرایس گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد فولاد تولید شده در جهان پرکربن است. حجم تولید فولاد کربنی سبب شده از لحاظ ارزشی سهم بالاتری را به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، لیلا نیلفروشان، مدیر مطالعات اقتصادی شرکت فولاد تکنیک ایران در دهمین کنفرانس بین المللی استیل پرایس با موضوع با موضوع «فولاد و مواد اولیه با نگاهی بر فولادهای پیشرفته با ارزش افزوده بالا» اظهار داشت: ایران در جمع ۱۰ تولیدکننده برتر فولاد در جهان قرار دارد. ۱۰ کشور برتر ۱.۶ میلیارد تن فولاد تولید کردند که ۲ درصد از این میزان به ایران اختصاص دارد.

وی افزود: در حال حاضر ۹۰ درصد فولاد تولید شده در جهان پرکربن است. حجم تولید فولاد کربنی سبب شده از لحاظ ارزشی سهم بالاتری را به خود اختصاص دهد.

نیلفروشان ادامه داد: میزان تجارت انواع ورق گرم فولادی بیشترین حجم را دارد. تولیدکنندگان باید نسبت به این موضوع آگاه باشند که نمی‌توان متفاوت از جریان تجارت جهانی عمل کرد. خوشبتانه ایران توانسته سهم قابل توجهی از صادرات این محصول را به خود اختصاص دهد و امیدواریم بتواند این سهم را برای خود حفظ کند.

او تکمیل کرد: صادرات ورق‌های گالوانیزه نیز فرصت خوبی برای ایران در بازارهای جهانی به ارمغان می‌آورد، در حال حاضر سهم کم ایران از صادرات این محصول حدود ۳۰۰ هزار تن است اما پتانسیل تولید و صادرات تا میزان ۲ میلیون تن وجود دارد.

مدیر مطالعات اقتصادی شرکت فولاد تکنیک ایران تصریح کرد: در حوزه تولید محصولات زنگ نزن و آلیاژی، ساختار مصرف جهانی نشان می‌دهد ساخت و ساز و زیرساخت ها سهم ۵۲ درصدی از مصرف این محصول را دارند؛ بعد از آن سایر بخش‌ها هستند که خودرو در این میان کانون مصرف بسیار مهمی محسوب می‌شود. جمعیت ۸ میلیاردی جهان، تولید ۸۱ میلیون دستگاه خودرو و رشد روز به روز تولید خودرو نیز بر این مهم تاکید دارد.

وی همچنین عنوان کرد: کشورها به دنبال ایجاد توسعه پایدار و بازسازی زیرساخت‌های خود هستند، رقابت به مسئله حیاتی کشورها تبدیل شده است، فناوری‌های سبز، کاهش نابرابری در کشورها، تغییرات آب و هوایی و... نیز سبب می‌شود ساختمان‌های بلندتر با امکانات بیشتر ساخته شود که در آن‌ها پنل‌های خورشیدی به کار رفته است. تمامی این موارد بر کاهش مصارف مواد اولیه فولادی تاکید دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =