سپاهان - صنعت نفت

با نگاهی به جدول گلزنان لیگ برتر پس از برگزاری یک ششم از مسابقات لیگ بیست و سوم متوجه نکات قابل توجه‌ای خواهید شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قطار بیست و سومین دوره لیگ برتر در حالی در ایستگاه ششم متوقف شده است که

در اتفاقی عجیب یک دور از ایستگاه هفتم عبور کرده و در اتفاقی عجیب‌تر برخی از واگن‌هایش در هفته پنجم جا مانده‌اند.

اگر به جدول لیگ برتر نگاه بیاندازید احتمالا دچار سرگیجه خواهید شد؛ از اعداد ۵ و ۶ در ردیف تعداد بازی‌های هر تیم که بگذریم، به ردیف امتیازات می‌رسیم، جایی که سپاهان با ۵ برد از ۵ مسابقه ۱۱ امتیازی است، پرسپولیس با ۴ برد و یک تساوی ۱۲ امتیاز کسب کرده و حاصل یک برد و یک تساوی برای تیم تازه لیگ برتری شده شمس آذر قزوین نیز فقط یک امتیاز بوده است.
تمامی این امتیازات عجیب و غریب براساس تصمیمات کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ثبت شده است، تصمیماتی که ردپای قوانین ناقص و پراشتباه در آن دیده می‌شود.

با نگاهی به جدول گلزنان لیگ برتر پس از برگزاری یک ششم از مسابقات لیگ بیست و سوم اما متوجه نکات قابل توجه‌ای خواهید شد.

صدر جدول گلزنان لیگ برتر در اختیار رضا اسدی، خرید این فصل سپاهانی‌ها قرار دارد که با به ثمر رساندن ۵ گل در ۵ مسابقه عملکرد درخشانی از خود بر جای گذاشته است؛ هر چند این عملکرد از دید امیر قلعه‌نویی برای دعوت به ملی فوتبال کافی نبوده است.

در رده دوم جدول گلزنان لیگ شخصی قرار دارد که شاید برای فوتبالدوستان ایرانی نامی ناآشنا باشد اما سپاهانی‌ها او را به خوبی می‌شناسند؛ مسعود زائر کاظمینی محصول آکادمی سپاهان که در فصل جاری برای ملوان توپ می‌زند با به ثمر رساندن ۳ گل روزهای خوشی را پشت سر می‌گذارد.
طالب ریکانی دیگر بازیکن ۳ گله این جدول است که او نیز سابقه برتن کردن پیراهن سپاهان را در کارنامه دارد و در حاضر بازوبند کاپیتانی نفت آبادان بر بازو می‌بندد.

در میان بازیکنانی که موفق شدند تا این مقطع از فصل ۲ بار گلزنی کنند، نام عیسی مرادی هم دیده می‌شود؛ بازیکنی که فصل گذشته با نظر ژوزه مورایس از دسته یک به سپاهان آمد و در مقاطعی از فصل نیز عملکرد خوبی داشت اما در لیگ بیست و سوم پیراهن شمس آذر قزوین را بر تن می‌کند.

جدول گلزنان لیگ در تسخیر طلایی‌پوشان/ خبری از سرخابی‌ها نیست

با نگاه کلی به جدول گلزنان لیگ نکات دیگری نیز به چشم می‌خورد؛ از جمله این که از میان ۳ مدعی اصلی قهرمانی لیگ برتر طلایی‌پوشان اصفهانی با حضور ۴ نماینده به نام‌های‌ رضا اسدی، عیسی آل کثیر، شهریار مغانلو و آریا یوسفی رکورددار هستند و در سمت مقابل نام هیچ بازیکنی از استقلال و پرسپولیس در این جدول دیده نمی‌شود.

بررسی این جدول نشان می‌دهد که زردپوشان دیار زاینده‌رود علاوه بر کسب امتیازات کامل از تمام مسابقات خود، از بازیکنان شایسته‌ای نیز بهره می‌برند و اگر قوانین عجیب سازمان لیگ و رای سنگین کمیته انضباطی نبود حالا آن‌ها در جایگاهی که استحقاقش را دارند قرار گرفته بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =