نخستین رویداد صنعت دانش بنیان

مهرداد فقیهیان، مدیرعامل شرکت فولاد سنگ گفت: خوشبختانه موفق شدیم با تلاش‌های فراوان متخصصان شرکت فولاد سنگ و در همکاری با شرکت‌های دانش بنیان، آجرهای نسوز کوره‌های آهکسازی را به طور کامل بومی سازی کنیم.

مهرداد فقیهیان، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی فولاد سنگ مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار داشت: شرکت فولادسنگ به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه فولاد مبارکه به دلیل ماهیت و ذات کار معدنی و تکنولوژی پیچیده آهک کلسیته در دسته شرکت‌های دانش بنیان قرار می‌گیرد.

وی افزود: خوشبختانه موفق شدیم با تلاش‌های فراوان متخصصان شرکت فولاد سنگ و در همکاری با شرکت‌های دانش بنیان، آجرهای نسوز کوره‌های آهکسازی را به طور کامل بومی سازی کنیم.

وی افزود:همچنین توانستیم رینگ آویز کوره‌ها را از طریق تولید داخل تامین کنیم. این نکته را در نظر بگیرید که نمونه دوم کوره‌های چیساکی ژاپن، در شرکت فولاد سنگ مستقر شده است.

فقیهیان در ادامه تصریح کرد: به دلیل فقر منابع سنگ آهن در کشور، شرکت فولاد سنگ به سمت تملک در بهره برداری از معادن کوچک و متوسط که غالبا هماتیت هستند، حرکت کرده است.

مدیرعامل شرکت فولاد سنگ در پایان عنوان کرد: طی همکاری با شرکت پشتیبانی و توسعه فناوی و نوآوری فولادمبارکه و متخصصین این حوزه در ایران در تلاش هستیم برای سرمایه گذاری و فرآوری هماتیت به عنوان یک صنعت نوپا در ایران، به منظور تامین پایدار سنگ آهن فولاد مبارکه گام برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =