• ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
  • کد خبر: 43967
  • readingTime: ۲ دقیقه
سپاهان - صنعت نفت

سپاهان در شروع دوباره لیگ پنجمین بازی خود را هم برد تا رکورد ۱۰۰ پیروزی را حفظ کند اما این برد آخر برای این تیم ارزشی مضاعف دارد.

به گزارش ایراسین به نقل از خبرورزشی، توقع از سپاهان همین است که می‌بینیم. قدرتمندترین تیم شهرستانی که هر فصل و در هر جام و در هر شرایطی، باید رقیب استقلال و پرسپولیس باشد و جایگاه آنها را تهدید کند. سپاهان تیمی بود که با لیاقت خودش این جایگاه را به دست آورد. بعد از ۵۰ سال برگزاری مسابقات فوتبال در سطح باشگاهی و ۳۲ سال پس از تولد لیگ در ایران، سپاهان اولین تیم شهرستانی بود که قهرمان شد.

فوتبالی‌های مو سفید کرده به یاد دارند که ما همیشه پاداشی داشتیم به عنوان «بهترین تیم شهرستانی» که در تاریخچه افتخارات باشگاه‌ها نوشته می‌شد! این یعنی تیم‌های شهرستانی باور کرده بودند که شانسی برای قهرمانی ندارند و تیم قهرمان همیشه از پایتخت می‌آید. سپاهان در لیگ دوم حرفه‌ای (فصل ۸۲-۸۱) این تابو را شکست و راه قهرمانی را به سایر شهرستانی‌ها هم آموخت. بعد سپاهان فولاد هم قهرمان شد و استقلال خوزستان هم جام بالای سر برد اما خود سپاهان تا همین چند سال قبل با ۵ قهرمانی رکورددار بود!

این‌ها را گفتیم تا از ریشه و پیشینه این باشگاه بزرگ بگوییم اما سپاهان این فصل کاری کرد کارستان. تیمی که با امتیازات دو سال قبل هم می‌توانست در ادوار دیگر لیگ قهرمان شود (امتیاز بالای ۶۰ در تاریخ لیگ ما همیشه برای قهرمان بوده اما سپاهان پشت سر پرسپولیس قهرمان نشد) امسال اسب قهرمانی را بدجور زین کرده است. نگاه کنید به اتفاقاتی که برای این تیم افتاد که هر تیمی را می‌توانست زمین بزند. در شروع فصل کارت بازی برای خریدهای این تیم صادر نشد. در تمام زمان بازی‌ها حاشیه‌ها از سر و کول سپاهان بالا می‌رفت اما دریغ از یک لطمه به تیم!

سپاهان مثالی درست برای مدیریت حرفه‌ای/ به ساپینتو احترام بگذارید

وقتی می‌گوییم مدیریت حرفه‌ای یعنی دقیقاً همین، مدیران سپاهان اجازه ندادند تیمشان درون زمین از حاشیه‌ها لطمه بخورد. تا به حال شنیده‌اید بازیکن یا مربی از سپاهان شکایت کند؟ تا به حال بازیکنی بوده که دنبال پولش باشد و مصاحبه کند؟ تا به حال شنیده‌اید در اردو یا رختکن سپاهان دعوا شود؟ تا به حال در مورد قهر دو ستاره در سپاهان شنیده‌اید؟ معلوم است که چنین اتفاقاتی در سپاهان هم افتاده اما مدیریت حرفه‌ای مانع از رسانه‌ای شدن آن شده است و این همان حلقه مفقوده سایر باشگاه‌های ماست. اما درون زمین این مربی پرتغالی است که باید از او تجلیل شود. او سال قبل تیمش را نمی‌شناخت اما به بهترین شکل کارش را انجام داد. هنر سپاهان در حفظ مورایس نیز حالا نتیجه می‌دهد.

مرد پرتغالی ابتدای فصل گفته بود که سال قبل ۵۰ درصد اول قهرمانی را نداشتم که منظورش همان تیم بستن بود و حالا نیم اصلی راه را داشت و می‌بینیم که به قول خودمان لاف نزده بود! سپاهان هر چهار بازی اول را برد و با اقتدار به صدر رفت اما ۴ امتیاز از این تیم کسر شد. این اتفاق هرتیمی را از هم می‌پاشید. خیلی‌ها فکر می‌کردند با توجه به حواشی لیگ قهرمانان و تعطیلی طولانی لیگ، سپاهان در شروع دوباره برابر صنعت نفت امتیاز می‌دهد؛ به خصوص «عبدالله ویسی» روی نیمکت حریف بود که خودش بازیکن و سرمربی سپاهان بوده و به خوبی این باشگاه را می‌شناسد. اما ببینید نتیجه چه شد! سه گل در نیمه اول و چهار گل در ۵۰ دقیقه! تازه سپاهان دو ستاره بزرگش یعنی «مغانلو» و «شکاری» را نداشت.

اصلاً از شروع لیگ تا الان سپاهان در هر مسابقه حداقل ۳ بازیکن اصلیش را نداشته! کافی است بدانید «امید نورافکن» به عنوان یک استعداد خیره کننده در این فصل هنوز برای سپاهان بازی نکرده است. ستاره‌هایی که هر کدامشان در تیم‌های دیگر؛ اگر نباشند، مربی حق دارد بگوید چرا باخته است اما مورایس بدون آنها هم می‌برد!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =