• ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
  • کد خبر: 43946
  • readingTime: ۲ دقیقه
کویر

فروش شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر در تابستان ۱۴۰۲ حدود ۱۰ درصد کمتر از بهار بود با این حال فروش این شرکت روند رو به رشدی نسبت به بهار و تابستان سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ دارد. کویر تا پایان ۶ ماه اول سال ۱۴۰۲ موفق به پوشش ۴۵ درصد از برآورد فروش خود شده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر با نماد کویر در بازار سرمایه در طول شهریورماه موفق به فروش ۴۳ هزار و ۱۲ تن محصول به ارزش هزار و ۸ میلیارد تومان شد. فروش کویر از نظر مقداری و ارزشی نسبت به ماه گذشته ۲۵ درصد افت کرد. میانگین ماهانه فروش کویر تا پایان شهریور هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان بود و میزان فروش شهریور ۱۴ درصد از میانگین کمتر است. مجموع فروش شرکت در سال مالی ۱۴۰۲ برابر با ۷ هزار و ۲۴ میلیارد تومان است.

مقدار فروش کویر از ابتدای سال جاری تا کنون به صورت نمودار زیر است:

کویر در آستانه رکوردشکنی

فروش کویر از نظر حجمی در فصل بهار روند صعودی داشت ولی با آغاز تابستان با نوسانات بسیاری مواجه شد. بالاترین میزان فروش کویر در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۲ در خردادماه اتفاق افتاد ولی پس از آن روند صعودی فروش کویر متوقف شد. فروش کویر در این بازه زمانی از نظر ارزش به قرار نمودار زیر است:

کویر در آستانه رکوردشکنی

فروش کویر در ۴ ماه از ۶ ماه اول سال جاری بالاتر از هزار میلیارد تومان بود و در شهریور ماه نیز با وجود کاهش فروش باز هم بالاتر از هزار میلیارد تومان فروش کرد. کویر در سال مالی ۱۴۰۲ اردیبهشت، خرداد و مرداد بالاترین میزان فروش را ثبت کرده‌است.

کویر در فصل بهار کارنامه روشنی دارد ولی در فصل تابستان میزان فروش از نظر حجمی و ارزشی کاهش پیدا کرد. بررسی صورت‌های مالی کویر نشان می‌دهد فروش این شرکت در تابستان ۱۴۰۲ نسبت به تابستان سال قبل تفاوت چندانی ندارد ولی نسبت به فصل بهار ۱۰ درصد افت کرده‌است. البته باید در نظر داشت شرکت در پایان شهریور توانسته ۴۵ درصد از برآورد فروش خود را پوشش دهد. روند فروش کویر از ابتدای سال ۱۴۰۰ به قرار نمودار زیر است:

کویر در آستانه رکوردشکنی

با وجود اینکه فروش کویر در تابستان کمتر از بهار بود ولی بررسی صورت‌های مالی این شرکت نشان می‌دهد کویر در تابستان ۱۴۰۲ فروش بالاتری نسبت به هر یک از فصل‌های سال ۱۴۰۱ ثبت کرده‌ است. فروش کویر در سال مالی ۱۴۰۲ تا کنون بالاتر از مدت مشابه سال گذشته است. این شرکت فصل بهار فروش بالاتری نسبت به بهار ۱۴۰۰ و بهار ۱۴۰۱ ثبت کرده‌است و در فصل تابستان نیز فروش نسبت به تابستان ۱۴۰۰ به طور چشم‌گیری افزایش یافته است. اگر کویر در فصل پاییز و زمستان نیز موفق به فروش بالاتر نسبت به سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ شود احتمال دستیابی به هدف فروش در نظر گرفته‌شده مسیر خواهدشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =