لغو بازی سپاهان- الاتحاد به دلیل عدم حضورتیم عربستانی در زمین

با گذشت ۲۴ ساعت از دیدار جنجالی سپاهان ایران و الاتحاد عربستان و عدم موضع‌گیری رسمی فدراسیون فوتبال ایران، اظهار نظرهای عجیب اعضای این فدراسیون با واکنش منفی سپاهانی‌ها مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، دیدار تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان ایران و الاتحاد عربستان در چارچوب هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا، قرار بود از ساعت ۱۹:۳۰ روز دوشنبه ۱۰ مهرماه در ورزشگاه نقش‌جهان برگزار شود که به دلیل عدم حضور تیم الاتحاد عربستان در زمین مسابقه لغو شد.

مسئولان تیم الاتحاد با اعتراض به وجود سردیس‌های نصب شده در ورزشگاه، درخواست جمع‌آوری آن‌ها را داشتند که این درخواست با مخالفت باشگاه سپاهان مواجه شد و تیم عربستانی تصمیم به ترک ورزشگاه گرفت؛ ساعاتی بعد نیز تیم الاتحاد به کشور خود بازگشت.

این اتفاق بی‌سابقه در حالی رخ داد که در جلسه هماهنگی قبل از مسابقه ورزشگاه نقش‌جهان برای میزبانی از این دیدار تایید شده بود و نماینده عربستان در روز قبل از مسابقه در همین ورزشگاه به تمرین پرداخته بود.

رسانه‌های عربستانی با تمجید از تصمیم تیم الاتحاد فراخوان استقبال از این تیم در فرودگاه جده را صادر کردند.

فدراسیون فوتبال عربستان نیز ساعاتی پس از لغو بازی با انتشار بیانیه‌ای حمایت کامل خود از باشگاه الاتحاد را تایید و اعلام کرد تمام اقدامات قانونی را برای حفظ حقوق باشگاه الاتحاد انجام می‌دهد.

در سمت مقابل و در حالی که ۲۴ ساعت از این دیدار جنجالی گذشته بود و خبری از موضع‌گیری رسمی فدراسیون فوتبال ایران نبود؛ اظهار نظر عجیب دبیر کل فدراسیون فوتبال واکنش شدید باشگاه سپاهان را به همراه داشت.
هدایت ممبینی در حاشیه دیدار نساجی و الهلال در مورد لغو دیدار سپاهان و الاتحاد، گفت: من اصفهان بودم. مسائلی در ورزشگاه بود. با نماینده AFC و نماینده امنیتی بازی صحبت داشتم. شرایطی که انتظار داشتند میسر نشد. مکاتباتی که با AFC داشتند باعث شد به خاطر برخی مسائل امنیتی بازی برگزار نشود.

وی در خصوص اینکه آیا روز تمرین در جریان این مسائل قرار نگرفته بودند و آیا این اتفاق یک تصمیم از پیش تعیین شده بود، عنوان کرد: نباید قضاوت کنیم. باید اجازه بدهیم ارکان قضایی AFC تصمیم بگیرند. شرایطی بود که مسئولین AFC نقطه نظراتی داشتند که ابلاغ شد. با گزارشاتی که دادند گفتند بازی نباید برگزار شود.

پس از ۲۴ ساعت انفعال؛ اتحاد با الاتحاد علیه نماینده ایران

باشگاه سپاهان ضمن محکوم کردن اظهارنظرهای خلاف واقع دبیرکل فدراسیون فوتبال که به گواه فوتبال‌دوستان چندپهلو و برای حفظ صندلی در AFC بوده‌ است، صراحتاً اعلام کرد که هیچ‌گونه مسئله امنیتی در خصوص ورزشگاه نقش‌جهان مطرح نبوده و مسائل همان بوده که در قبل بیان شده‌ است.

همچنین محمد جماعت، مدیر رسانه‌ای تیم ملی فوتبال امید ایران با انتشار متنی در فضای مجازی از احتمال زیاد ۳ بر صفر شدن نتیجه به سود تیم الاتحاد عربستان و جرایم سنگین برای طرف ایرانی خبر داد!

پس از این اتفاقات در نهایت امیرمهدی علوی، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در این باره عنوان کرد: باشگاه سپاهان ایران به روایت تمامی شاهدان عینی کمال همکاری و میزبانی شایسته را از کاروان الاتحاد، سفیر محترم عربستان، هیئت همراه و کلیه افراد و مدعوین انجام داد و هیچگونه گزارش منفی در این باره صورت نگرفته است.

وی افزود: بدیهی است که ورزشگاه نقش جهان یکی از پیشرفته‌ترین و بهترین ورزشگاه‌های کشور و حتی آسیا است و هیچ‌گونه مبحثی که امنیت ورزشگاه را زیر سوال ببرد در روز قبل از مسابقه و روز بازی وجود نداشته است. این ورزشگاه مورد تایید همه باشگاه‌هایی که قبلا در این ورزشگاه بازی کرده‌اند بوده است و هیچ گونه تغییری برای میزبانی از دو سال قبل صورت نگرفته است. در همین حال، ناظر بازی درخواستی از باشگاه میزبان داشت که انجام آن همانطور که مدیرعامل باشگاه سپاهان اعلام کرد برای این باشگاه عملیاتی نبود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =