جشنواره کودک

دبیر سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ارسال آثار هنرمندان ۴۰ کشور برای سی و پنجمین دوره جشنواره خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، امروز سه‌شنبه نشست داوران و خبرنگاران سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان از ساعت ۱۰ در سالن اجتماعات گلستان شهدا با حضور مجید زین‌العابدین دبیر سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، کمال حیدری معاون فرهنگی شهردار برگزار شد.

ارسال آثار هنرمندان ۴۰ کشور برای سی و پنجمین دوره جشنواره کودک/۵۵۹ فیلم به نمایش در می آید

مجید زین‌العابدین دبیر سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در ابتدای این نشست، اظهار داشت: جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان بعد از چهارسال به اصفهان بازگشته که از این موضوع خوشحال هستیم، از مسئولان این شهر سپاس‌گزارم که همت کردند تا بچه‌های اصفهان با شور و نشاط میزبان هنرمندان باشند.

وی افزود: آثاری از داخل و خارج از کشور داریم که به مدت یک هفته در سینماهای مشخص شده به نمایش گذاشته می‌شود. هنرمندان هم مانند کودکان و نوجوانان اصفهان شور و اشتیاق جشنواره را دارند، ۵۵۹ فیلم کوتاه، بلند، انیمیشن، داستانی برای جشنواره فرستاده شده تا بچه‌های اصفهان تماشا و انتخاب کنند.

دبیر سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان با بیان اینکه ۴۰ کشور حدود ۲۰۰ آثار برای جشنواره فرستادند، تصریح کرد: از میان این آثار، فیلم‌هایی که کیفیت خوب و قصه جذابی داشته باشند انتخاب می‌شوند. فیلم‌های سینمایی خوبی آماده شده که امیدواریم از آن‌ها لذت ببرید.

زین‌العابدین ادامه داد: شعار این دوره از جشنواره «بچه‌ها به سمت قله» است که یعنی بچه‌ها به بالا نگاه کنید و موفق شوید. کارگاه آموزش فیلم‌سازی و المپیاد فیلمسازی نوجوانان را داریم که در کنار جشنواره آن را پیش می‌بریم.

در ادامه کمال حیدری معاون فرهنگی شهردار با اشاره بر اینکه کودکان و نوجوانان باید شادی را در کشور بیشتر کنند، گفت: شعار «بچه‌ها به سمت قله» را انتخاب کردیم زیرا آینده را کودکان و نوجوانان می‌سازند، در فضای مجازی القا جوری القا کردند که بدبخت‌ترین کشور هستیم، اما در حال حاضر افتخارات زیادی کسب کردیم و راه های نرفته‌ای داریم که شما کودکان و نوجوانان باید با شور، امید و اشتیاق این مسیر را ادامه دهید.

وی اضافه کرد: جشنواره بهانه‌ای است تا آینده‌ای بهتر بسازیم و بچه‌ها هنر خود را نشان دهند. تنها جشنواره بین‌المللی کودک را داریم که از کشورهای خارجی هم برای ما آثار می‌فرستند.

سپس وحید ملتجی دبیر هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران در رابطه با المپیاد فیلمسازی، بیان کرد: المپیاد فیلم سازی یک رویداد بزرگ ملی و موضوع آن بحث تولید فیلم توسط نوجوانان است. این المپیاد چندسال است که برگزار می‌شود، اما امسال از لحاظ شرکت کننده و کیفیت وسیع تر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: به تازگی فراخوان دادیم و ۳۰ روز دیگر فرصت ثبت نام باقی مانده، این رویداد در ماه‌های آینده و بعد از جشنواره برگزار خواهد شد. تصور من بر این است که استقبال از سال‌های گذشته بیشتر خواهد بود.

دبیر هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران با بیان اینکه نسل امروز بهتر از نسل گذشته خواهد بود، تصریح کرد: استعداد نوجوانان ما هرسال بیشتر از سال گذشته می‌شود و آن هم به خاطر زمینه‌ای است که برای آن‌ها ایجاد کردیم. در ‌آینده نسل جدیدی در عرصه فیلم سازی خواهیم داشت که ضمن حفظ ارزش‌های دینی و انقلابی نسبت به هویت و آینده ایران دغدغه‌مند هستند.

ملتجی ادامه داد: طبق صحبت‌های شورای سیاست‌گذاری جشنواره قرار است المپیاد را به سمت باشگاه فیلم سازی ببریم که ادامه‌دار باشد و با یک رویداد تمام نشود.

ارسال آثار هنرمندان ۴۰ کشور برای سی و پنجمین دوره جشنواره کودک/۵۵۹ فیلم به نمایش در می آید

در پایان بهناز عابدی مسئول کمیته خبرنگاران جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان با اشاره بر اینکه کمیته خبرنگاران نوجوان جشنواره از اواسط شهریور ماه کار خود را آغاز کرده است، تصریح کرد: فراخوانی برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۶ سال علاقه‌مند به خبرنگاری را در سطح شهر پخش کردیم که ۳۷۷ نفر ثبت نام کردند، سپس آزمون آنلاینی برگزار کردیم که ۹۴ نفر آن را با موفقیت پشت سر گذاشتند و در نهایت مصاحبه حضوری داشتیم که ۴۶ نفر را انتخاب کردیم و برای آن‌ها کارگاه‌های رسانه و سینما هم برگزار کردیم.

وی عنوان کرد: هدف ما این است از بچه‌هایی که کار خوبی ارائه می‌دهند در سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری استفاده کنیم.

ارسال آثار هنرمندان ۴۰ کشور برای سی و پنجمین دوره جشنواره کودک/۵۵۹ فیلم به نمایش در می آید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =