پژمان عقدک

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: حضور دانشمندان مطرح جهان اسلام در حوزه سلامت می‌تواند در بعد خدمات درمانی نیز موثر واقع شده و با کمک به رفع مشکلات کنونی منجر به ارتقا سطح سلامت جامعه شود. 

پژمان عقدک سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین در ارتباط با برگزاری نشست‌های علمی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: جایزه مصطفی (ص) برای پنجمین بار و به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود و طی این رویداد ۱۵۰ نفر از دانشمندان جهان اسلام به اصفهان دعوت شدند.

وی افزود: برای برگزاری نشست‌های علمی با حضور این دانشمندان از ۳۰ نفر از آنها برای حضور در دانشگاه علوم پزشکی دعوت شد؛ در پنج دانشکده و ۱۳ سالن برنامه‌های متفاوتی از جمله سخنرانی و پنل‌های پرسش و پاسخ برگزار شد و آنها مطالب علمی خود را در این برنامه‌ها ارائه کردند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به دستاوردهای برگزاری این نشست‌ها عنوان کرد: در کنار برگزاری این رویداد می‌توانیم دانشمندان حاضر را به عنوان الگو برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اساتید جوان خود معرفی کنیم؛ همچنین این فرصتی است تا توانایی‌های علمی کشورهای اسلامی به ویژه ایران را معرفی کنیم.

عقدک بیان کرد: این رویداد می‌تواند آغازی برای ارتباطات علمی بین دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دانشگاه‌های جهان اسلام باشد و امیدواریم که این مراودات منجر به استفاده از علم و فناوری به روز در جهت تولید علم نافع برای ارتقا سلامت مردم شود.

وی با بیان اینکه آشنایی با ظرفیت‌های علمی هر دو طرف از مهم‌ترین دستاوردهای این رویداد است، تصریح کرد: اندیشمندان اسلامی در این نشست‌ها با ظرفیت‌های موجود در ایران آشنا شده و ما نیز با توانمندی‌ها و فعالیت‌هایی که منجر به حضور آنها در چنین جایگاه علمی شده آشنا می‌شویم و این شروع تبادلات علمی، آموزشی و فناوری خواهد بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: در ادامه می‌توانیم همکاری‌های مشترکی را آغاز کرده و به تبادل اساتید و دانشجویان بپردازیم؛ این فرصتی است که سبب افزایش ارتباطات علمی، آموزشی و فناوری بین دانشگاه ما و سایر دانشگاه‌های جهان اسلام می‌شود.

عقدک با اشاره به تاثیر این رویداد در حل مشکلات حوزه درمان در استان عنوان کرد: حضور دانشمندان مطرح جهان اسلام در حوزه سلامت می‌تواند در بعد خدمات درمانی نیز موثر واقع شده و با کمک به رفع مشکلات کنونی منجر به ارتقا سطح سلامت جامعه شود.

وی با اشاره به استقبال از حضور در نشست‌های علمی خاطر نشان کرد: حضور دانشجویان و اساتید جوان به ویژه در نشست‌هایی با موضوعات بین رشته‌اس مثل هوش مصنوعی در علم پزشکی بسیار قابل توجه بود و این استقبال برای ما خوشحال‌کننده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =