• ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۸
  • کد خبر: 43620
  • readingTime: ۱ دقیقه
طلافروشی

روز گذشته قیمت طلا و سکه با افزایش محدود قیمت دلار همراهی نکرد و در بیشتر قطعات و وزن‌ها روند کاهشی داشت. دیروز قیمت طلا متاثر از کاهش انس جهانی، نسبت به سکه افت بیشتری داشت.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت نیوز، افت بیش از ۶۰ دلاری انس جهانی طلا در روزهای گذشته، در نخستین روز هفته جاری در بازار طلا خود را نشان داد. قیمت طلا و سکه دیروز هر سه روند افزایشی، کاهشی و خنثی را داشت و از افزایش قیمت دلار تبعیت نکرد.

گفتنی است طلای جهانی در لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۱۸۴۸ دلار مبادله می‌شود.

معامله‌گران بازار فلز زرد معتقدند افت قیمت در بازار طلا، استراحت موقتی قیمت‌هاست. به اعتقاد آنها روند کاهشی قیمت طلای جهانی، قیمت طلا و سکه را نزولی کرده و باید برای وضوح بیشتر قیمت‌ها، در انتظار روزهای آینده بود.

کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند نوسانات طلای جهانی در بازار داخلی پروپاگاندایی ایجاد کرده که خود طلافروش‌ها هم از خرید طلا فاصله گرفته‌اند. آنها معتقدند مردم به بازار سکه متاثر از طلای جهانی نگاه می‌کنند. بنابراین موضوع ریزش طلای جهانی بر روند تقاضا و قیمت تاثیر گذاشته است.

رشد سکه بهار در روند کاهشی بازار طلا

دیروز هشتم مهر قیمت سکه امامی کاهش ۲۶۱ هزار تومانی داشت. با این مقدار کاهش، این قطعه به کف کانال ۲۷ میلیونی سقوط کرد و با قیمت ۲۷ میلیون و ۹۰ هزار تومان معامله شد. دیروز سکه بهار در دسته افزایشی‌های بازار فلز زرد بود و با رشد ۱۲۰ هزار تومانی با قیمت ۲۴ میلیون و ۵۰۱ هزار تومان معامله شد.

نیم‌سکه نیز رشد ۵۰ هزار تومانی داشت و با رقم ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد. در نخستین روز هفته ربع سکه و سکه گرمی بدون تغییر و به ترتیب با قیمت ۹ میلیون و ۹۰۰ و پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله شدند.

حباب ربع سکه ۴ میلیونی شد

دیروز قیمت طلا نیز کاهش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با کاهش ۱۶۸ هزار تومانی با رقم ۹ میلیون و ۷۵۹ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش ۳۷ هزار و ۶۰۰ تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۲۵۴ هزار تومان رسید.

در هشتمین روز مهر حباب در خانواده سکه‌ها در تمام قطعات افزایشی بود و این رشد، حباب ربع سکه را در کانال چهار میلیونی نشاند. دیروز حباب سکه بهار با رشد ۴۹۷ هزار تومانی پرچمدار بیشترین مقدار افزایش حباب بود. حباب سکه امامی ۱۲۲ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۳۹ هزار تومان، ربع‌ سکه ۹۴ هزار تومان و سکه گرمی ۴۶ هزار تومان رشد داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =