شیشه فروش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از شناسایی ۲۲۶ سازه خطرپذیر در مسیر رودخانه‌های استان اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان امروز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در مرحله نخست، مطالعات یک هزار و ۲۲۸ کیلومتر از رودخانه‌های استان انجام شده، اظهار داشت: تاکنون ۲۱۵ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های استان آزادسازی،۱۳ کیلومتر از رودخانه‌ها ساماندهی و ۷۸ کیلومتر از بستر آنها لایروبی شده است.

وی با تاکید بر اینکه آزادسازی فوری حریم و بستر رودخانه‌ها از بند ساخت و سازهای غیر مجاز ضروری است، افزود: تاکنون ۲۲۶ سازه خطرپذیر در مسیر رودخانه‌های استان شناسایی شدند مانند پل‌هایی که فاقد توان عبور آب هستند و به شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ابلاغ شده که این‌ها رفع خطر شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: در راستای اجرای طرح‌های پیشگیری از سیل، ۱۱ پروژه آبخیزداری در سال ۱۴۰۱ در شهرستان‌های تودشک، کوهپایه، کاشان، سمیرم، فریدون‌شهر، خوروبیابانک انجام شد و امسال هم ۱۰ پروژه جدید آبخیزداری در فَرُخی خوروبیابانک، بغم اردستان، چم‌آسمان، خوانسار، گلپایگان تیران و کرون در حال برنامه‌ریزی است.

شیشه‌فروش گفت: مطالعات طرح‌های آبخیزداری در مناطق حادثه‌خیر از جمله رُزوِه چادگان، نُهوج اردستان، جُندابه و هاشم‌آباد و … انجام شده است.

وی یادآور شد: اداره کل راه و شهرسازی استان مکلف است پیش از جانمایی ساختمان‌های طرح نهضت ملی مسکن با کمک مشاوران، ملاحظات پیشگیری از سیل و پیوست کاهش خطر را اجرا و حد و حریم رودخانه‌ها را رعایت کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه در سال آبی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ که امروز به پایان رسید، میانگین بارش استان ۱۴۲ میلیمتر و تقریباً برابر با دوره بلند مدت این خطه بود، بیان کرد: به علت تداوم کاهش بارندگی استان طی سه سال متمادی و دمای فراتر از نرمال بین یک تا ۲ درجه سلسیوس در تابستان، افزایش تبخیر و کاهش رطوبت خاک شرایط تشدید خشکسالی برای استان کماکان محسوس است.

شیشه‌فروش با بیان اینکه براساس مطالعات یک دوره ۱۰ ساله تا پایان مرداد ماه امسال ۹۶ درصد مساحت استان را خشکسالی با شدت مختلف در برگرفته است، عنوان کرد: بر اساس اعلام اداره هواشناسی، بهبود شرایط بارندگی در استان اصفهان طی پاییز امسال نسبت به پاییز سه سال گذشته انتظار می‌رود.

وی اضافه کرد: طی پاییز امسال وقوع بارش‌های به هنگام و حتی زود هنگام در استان پیش‌بینی شده که از دهه سوم مهر ماه امسال در مناطق غرب و شمال استان آغاز خواهد شد و در ماه‌های آبان و آذر بارش‌ها در نیمه غربی و جنوب اصفهان، مناطق هم‌ مرز با استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و چهار محال و بختیاری شدت می‌گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: بنا بر اعلام هواشناسی استان، وقوع بارش‌های بالاتر از نرمال در غرب و جنوب غرب و سر چشمه‌های حوضه آبریز زاینده رود از دهه سوم مهر و طی ماه‌های آبان و آذر پیش‌بینی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =