• ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲
  • کد خبر: 43026
  • readingTime: ۱ دقیقه
طلافروشی

روز گذشته بازار طلا هر دو روند کاهشی و افزایشی را پشت‌ سر گذاشت. قیمت طلا و سکه متاثر از تقاضا و کاهش قیمت دلار در روندهای متفاوتی قرار گرفتند. معامله‌گران این بازار، امید دارند با پایان ماه‌ صفر و شروع جشن‌ها روند تقاضا افزایشی شود.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه روز گذشته روند قیمتی متوازنی نداشتند. معامله‌گران، این عدم توازن در قیمت‌ها را متاثر از رشد تقاضا دانستند. دیروز قیمت طلا و سکه امامی با روند کاهشی بسته شد و قیمت سایر قطعات سکه روند افزایشی داشت. هر چند این افزایش قیمت قابل توجه نبود اما برای برخی از فعالان بازار فلز زرد نوید پایان روزهای رکودی بازار را می‌داد.

کارشناسان اقتصادی کف قیمت سکه را منطقه ۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی و سقف این قطعه را قیمت ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی می‌دانند. آنها معتقدند برای ورود به منطقه حمایتی ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی نیاز به خبرهای قوی‌تری از نظر سیاسی وجود دارد. گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش، قیمت طلای جهانی به دلیل تعطیلات پایان هفته بازارهای جهانی، روی رقم ۱۹۲۳ دلاری ثابت بود.

کاهش ۱۰۰ هزار تومانی سکه امامی

روز گذشته ۲۶ شهریور، قیمت سکه امامی با کاهش ۱۱۲ هزار تومانی با قیمت ۲۸ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان معامله شد. روند کاهشی این قطعه در پایان معاملات دیروز شدت گرفت و از ۴۳ هزار تومان به ۱۱۲ هزار تومان رسید. سکه بهار ۱۱۲ هزار تومان افزایش قیمت داشت و با رقم ۲۵ میلیون و ۴۰۸ هزار تومان مبادله شد.

دیروز نیم‌سکه با ۱۵۰ هزار تومان افزایش با قیمت ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد و ربع‌ سکه نیز با رشد ۱۰۰ هزار تومانی به قیمت ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. روز گذشته سکه گرمی ۵۰ هزار تومان گران شد و با قیمت ۶ میلیون و ۵۰ هزار تومان معامله شد.

کاهش حباب سکه امامی در روند صعودی

روز گذشته قیمت طلا نیز کاهشی بود. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افت ۴۰ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۱۳۴هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش هشت هزار تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۳۴۰ هزار تومان رسید. طلای دست دوم نیز به قیمت دو میلیون و ۳۰۹ هزار تومان رسید.

در بیست و ششمین روز از شهریورماه ۱۴۰۲، حباب قطعات سکه همانند قیمت‌ سکه‌ها روند داشت. حباب سکه امامی با کاهش ۱۱۸ هزار تومانی تنها قطعه‌ کاهشی بود. دیروز حباب سکه بهار ۷۸ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۴۸ هزار تومان، ربع‌ سکه ۹۹ هزار تومان و سکه گرمی ۴۹ هزار تومان رشد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =