آیفون 15

شرکت اپل شب گذشته از نسل جدید اسمارت‌فون‌های خود یعنی خانواده آیفون ۱۵ رونمایی کرد ولی طبق تصمیمات دولت کاربران ایرانی منتظر واردات قانونی و رجیستری آیفون ۱۵ نباشند! مهدی عبقری، دبیر انجمن واردکنندگان موبایل می‌گوید: در آخرین نامه ارسالی به گمرک صراحتا قید شده آیفون ۱۴ و نسل‌های بعدی آن یعنی آیفون ۱۵ رجیستر نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، ۲۱ شهریور ماه مصادف با ۱۲ سپتامبر، اپل در رویداد Wonderlust از خانواده آیفون ۱۵ رونمایی کرد. این محصول در چهار نسخه‌ آیفون ۱۵، ۱۵ پلاس، ۱۵ پرو و ۱۵ پرومکس معرفی شدند. آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس طراحی خود را از نسل قبلی به ارث برده‌اند، با این تفاوت که نسل جدید مانند مدل‌های پرو به قابلیت داینامیک آیلند مجهز شده‌اند. دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و استفاده از درگاه USB C به‌جای درگاه لایتنیگ از دیگر تغییرات این اسمارت‌فون‌ها به شمار می‌رود. همچنین طبق ادعای این شرکت آمریکایی، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرومکس به‌لطف بدنه‌ تیتانیومی بالاترین استحکام در صنعت موبایل و سبک‌ترین وزن را در تاریخ آیفون‌های پرو دارد؛ جالب این است تیتانیوم برای ساخت فضاپیما مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای نخستین بار اپل از آن برای تولید گجت‌های خود بهره برده است.

این شرکت آمریکایی در انتها از قیمت خانواده آیفون ۱۵ خبر داد که قیمت مدل پایه آن یعنی آیفون ۱۵ از ۷۹۹ دلار شروع می شود و با احتساب دلار ۵۰ هزار تومانی در بازار آزاد، این اسمارت‌فون حوالی ۴۰ میلیون تومان قیمت دارد. قیمت آیفون ۱۵ پلاس نیز ۸۹۹ دلار معادل ۴۵ میلیون تومان اعلام شد. همچنین مدل پرو با برچسب قیمتی ۹۹۹ دلار روانه بازار می‌شود که کاربران باید حدود ۵۰ میلیون تومان برای خرید آن هزینه کنند. آیفون ۱۵ پرومکس نیز به عنوان گل‌سرسبد این خانواده یک هزار و ۱۹۹ دلار یعنی نزدیک به ۶۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

آیفون ۱۵ به سرنوشت خانواده ۱۴ دچار می‌شود؟

شرکت اپل عرضه خانواده ۱۵ در بازارهای جهانی را بزودی آغاز خواهد کرد ولی آیا آیفون ۱۵ در ایران رجیستر می‌شود؟ مهدی عبقری، دبیر انجمن واردکنندگان موبایل درباره رجیستری آیفون ۱۵ به خبرنگار ایراسین می‌گوید: در آخرین نامه ارسالی به گمرک صراحتا قید شده آیفون ۱۴ و نسل‌های بعدی آن یعنی آیفون ۱۵ رجیستر نخواهد شد. تاکنون دولت تصمیم جدیدی در این رابطه نگرفته است و درصورت عدم اتخاذ تصمیم جدید آیفون ۱۵ مانند نسل قبلی خود مشمول عدم رجیستری خواهد بود.

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل ادامه می‌دهد: اکنون دولت قصد دارد به دلیل شرایط تحریمی، کمبود ارز و ارزبر بودن آیفون‌ها واردات این موبایل‌ها را ممنوع نگه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =