• ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
  • کد خبر: 42819
  • readingTime: ۱ دقیقه
شهر ساخت مصر برای المپیک

شهر جدیدی که مصر می‌سازد مملو از امکانات ورزشی است و می‌تواند میزبانی شایسته‌ای برای رقابت‌های المپیک ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مصر برای میزبانی المپیک ۲۰۳۶ آماده می‌شود و به این منظور شهری بزرگ با امکاناتی ویژه می‌سازد. این در حالیست که آنها هنوز رسما پیشنهاد میزبانی را ارائه نکرده‌اند. در سال ۲۰۱۵ با تعهد دولت برای ساخت شهر ۴۰ میلیارد پوندی در ۳۰ مایلی غرب قاهره که حدود ۶.۵ میلیون نفر در آن ساکن شوند، کار ساخت و ساز آغاز شد و ساخت یک سالن سرپوشیده با ظرفیت ۷۵۰۰ نفر تکمیل شد و برای مسابقات جهانی هندبال ۲۰۲۱ مورد استفاده قرار گرفت.

مصر در نظر دارد تا اولین میزبان آفریقایی بازی‌های المپیک شود و به این منظور ساختمان‌ها و استادیوم‌های زیادی در شهر جدیدش که هنوز نامش فاش نشده خواهد ساخت. آنها استادیوم سه طبقه المپیک با ظرفیت ۹۰۰۰۰ نفر می‌سازند که به زودی مراحل ساختش تکمیل می‌شود. همچنین با همکاری یک شرکت ساختمانی چینی استادیوم فوتبال، استادیوم شنا و شیرجه، سالن سرپوشیده ۱۵۰۰۰ نفری، مجموعه تنیس ۳۵۰۰ نفری، مجموعه اسکواش، سوارکاری، تیراندازی، زمین‌های والیبال و بسکتبال و هاکی و دیگر رشته‌های ورزشی را در دست ساخت دارند.

شهر جدید مصر دارای هتل‌ها، مراکز خرید، سالن‌های تئاتر سرپوشیده و سرباز، شهربازی و پارک و بیمارستان خواهد بود. رئیس‌جمهور این کشور «عبدالفتاح السیسی» به طور منظم از این شهر بازدید می‌کند و بر روند ساخت و ساز نظارت دارد.

شهر شگفت‌انگیز مصری‌ها برای المپیک ۲۰۳۶

مانعی که ممکن است بر سر راه مصر برای میزبانی باشد سابقه حقوق بشر این کشور است. اما آنها امیدوارند که مانند قطر موفق به گرفتن حق میزبانی می‌شوند تا بیش از پیش پیشرفت‌های خود را به دنیا نشان بدهند.

مصر برای میزبانی رقیب‌های زیادی خواهد داشت، از جمله کانادا، قطر، چین، مجارستان، ایتالیا، دانمارک و ترکیه. باید صبر کرد و دید که پروژه بلندپروازانه آنها در ساخت چنین شهر بزرگ و پر از امکانات ورزشی و رفاهی در گرفتن حق میزبانی موفق عمل خواهد کرد یا خیر.

وزیر ورزش، اشرف صبحی، اظهار امیدواری کرد که ساخت شهر جدید می‌تواند میزبانی شایسته‌ای برای المپیک ارائه دهد، و سعید سادک که در دانشگاه آمریکایی قاهره تدریس می‌کند گفت: «اراده‌ای قوی در پشت این پروژه نهفته است. اگر قطر موفق شد که میزبانی جام‌جهانی ۲۰۲۲ را به دست آورد، پس مصر با تاریخ غنی و اقتصاد رو به رشد خود، قطعا قادر به میزبانی المپیک خواهد شد.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =