• ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
  • کد خبر: 42798
  • readingTime: ۱ دقیقه
قیر

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکری درباره رد مصوبه مجلس در خصوص قیر از سوی هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص گفت: مجمع تشخیص مصوبه قیر رایگان را رد نکرد، بلکه اصلاح کرد.

به گزارش ایراسین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه، ۲۰ شهریور) در پاسخ به تذکر کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا در انتقاد از رد مصوبه مجلس در خصوص قیر رایگان گفت: نظارت بر سیاست‌های کلان ناظر به قانونگذاری و اجرا است. آیین‌نامه مجمع تشخیص اجازه اصلاح قانون در خصوص مصوبه قیر را می‌دهد.

وی افزود: بنده به موضوع چگونگی کار و اینکه با چه روشی در آنجا (هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام) موضوع تطبیق و مغایرت مصوبات را مورد بررسی قرار می‌دهند، نقد دارم؛ با دوستان درباره سه قانونی که اخیرا در این هیات رد شد، صحبت و پیگیری کردم و حتما جلسه تشکیل می‌دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آیین‌نامه هیات نظارت مجمع در دست بررسی است که کار را به چه روشی انجام دهند که باید این موضوع حل شود. مجمع تشخیص مصلحت نظام قانون را رد نکرد بلکه اصلاح کرد یعنی به جای ۲۵ هزار تن ۲۰ هزار تن شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۲۰ هزار تن قیر با قیمت هر تن ۷.۵ میلیون تومان به صورت صددرصد تخصیص یافته است. اکنون باید پیگیری کنیم که چرا دولت تاخیر سه چهار ماهه در تخصیص دارد. ما باید اجرای قانون را از دولت پیگیری کنیم، اگر هم اشکالی به هیات عالی نظارت وجود دارد، بحث دیگری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =