محمدحسین لنگری

شرکت‌های دانش‌بنیان بسیاری در پانزدهمین نمایشگاه متالکس اصفهان حضور دارند. این در شرایطی است که به گفته محمد حسین لنگری نماینده شرکت دانش‌بنیانی طاها قالب توس، شرکت‌های دانش‌بنیان با چالش‌های بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، پانزدهمین نمایشگاه متالکس با حضور فعالان صنایع مختلف در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان در حال برگزاری است. در این دور از نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان نیز حضور پر شوری دارند. محمد حسین لنگری کارشناس بازرگانی شرکت طاها قالب توس، یکی از شرکت‌کنندگان درباره این دور از نمایشگاه متالکس گفت: امسال برای بار پنجم در نمایشگاه متالکس شرکت کردیم و نتایج آن را خوب ارزیابی می‌کنیم.

لنگری با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان کشور نیاز به حمایت دارند، ادامه داد: چالش‌ها در بحث شرکت‌های دانش‌بیان زیاد است و این شرکت‌ها نیازمند حمایت هستند. سیاست‌های مالیاتی جدید به خصوص در سال جاری با انتقاد بسیاری از فعالان اقتصادی به خصوص شرکت‌های دانش ‌بنیان همراه بوده است. لنگری در این باره گفت: مسئله مالیات یک بحث عمومی است و طبیعتا برای تمام بخش‌ها مشکل ایجاد می‌کند. ما می‌بینیم که افراد زیادی در مورد این قضیه نگرانی دارند. با این حال یکی از مهمترین نگرانی‌ها در شرکت‌های دانش بنیان بحث فروش محصولات است.

لنگری مدعی است شرایط اقتصادی باعث شده تا فروش نسبت به گذشته کاهش داشته باشد. وی در این باره افزود: دو مسئله تورم و نقدینگی فروش شرکت‌های دانش بنیان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. افزایش قیمت مواد اولیه طی سال‌های گذشته مورد انتقاد بسیاری از فعالان اقتصادی کشور بوده است. بخشی از این افزایش قیمت به تحولات جهانی بر می‌گردد و بخشی از آنها عوامل داخلی دارد. ضمن اینکه به بیان بسیاری از فعالان شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های خریدار با مشکل نقدینگی دست و پنجه نرم می کنند.

لنگری در مورد مشکل نقدینگی گفت: شرکت‌های بزرگ برای خرید مشکل نقدینگی دارند، پروژه ها نیز از این نظر ضعف دارند و در نتیجه با مشکل مواجهند. این مشکلات باعث شده تا پیش‌بینی‌های ما از فروش محقق نشود. در این دور از نمایشگاه‌ها شرکت های دانش‌بنیان بسیاری مدعی‌اند امسال با سطح فروش مورد انتظار خود فاصله دارند. بعضی از آنها انتظار دارند کاهش فروش آنها در نیمه دوم سال جبران شود و برخی پیش‌بینی می‌کنند میزان فروش در سال جاری نسبت به سال گذشته ثابت باقی بماند. البته باید در نظر داشت شرایط رکود اقتصاد جهانی باعث شده تا شرکت‌های بسیاری با فروش مشکل داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =