عباس اکبری

مدیربازرگانی شرکت ذوب فلزات اکبری در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه متالکس با تاکید براینکه نمایشگاه امسال انتظارات را برآورده کرد در مورد مهمترین چالش های بخش تولید در یک سال گذشته گفت: قطعی های برق و گاز باعث شده تا برنامه ریزی ها به مشکل برخورد کند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، پانزدهمین نمایشگاه متالکس با حضور تولید کنندگان و بازرگانان برتر ایران در محل نمایشگاه های بین المللی اصفهان در حال برگزاری است. عباس اکبری مدیر بازرگانی شرکت ذوب فولاد اکبری یکی از غرفه‌داران نمایشگاه با بیان اینکه این مجموعه تولیدی برای سال دوم در نمایشگاه حاضر شده‌اند به خبرنگار ایراسین گفت: به دلیل بازخورد خوبی که در گذشته از نمایشگاه اصفهان داشتیم امسال هم تصمیم گرفتیم در نمایشگاه غرفه داشته باشیم و انتظارات ما برآورده شد. اکبری در مورد سایر شرکت‌کنندگان در نمایشگاه گفت: نمایشگاه امسال بیشتر میزبان بازرگانان بود تا تولیدکنندگان ولی ما آمدیم تا به صورت حضوری با فعالان صحبت کنیم و انتقادات آنها را بشنویم.

بخش های تولید طی یک سال گذشته با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کرده اند. اکبری در مورد بزرگترین چالش مجموعه ذوب فولاد اکبری در طول یک سال گذشته گفت: قطعی برق در شهرک‌های صنعتی در طول یک سال گذشته حسابی دردسر ساز شد. مدیر بازرگانی این مجموعه تولیدی مدعی است با قطعی برق فعالیت طی دو تا سه روز هفته متوقف می شود. اکبری ادامه داد: یکی دو روز در هفته برق قطع است و جمعه ها نیز اجازه فعالیت نداریم ضمن اینکه از اول سال به ما اعلام کرده‌اند در فصل زمستان نیز گاز ندارید.

قطعی آب، برق و گاز به یکی از معضلات بخش تولید به‌خصوص برای صنایع کوچک تبدیل شده است. اکبری در این باره می گوید: ما اول هر سال برنامه‌ریزی می‌کنیم ولی وقتی سال آغاز می شود یک روز برق نیست و یک روز گاز، در نتیجه برنامه‌ریزی‌های ما مختل می‌شود.

در طول دو سال گذشته با آغاز جنگ روسیه و اوکراین، صنایع بسیاری برای تامین انرژی به مشکل برخورده‌اند. در اروپا بعضی از صنایع پرمصرف به مرز تعطیلی رسیده‌اند و سایر صنایع نیز از قیمت بالای انرژی رنج می برند. با توجه به این مسئله آیا تا کنون برای حل مشکل آب، برق و گاز به دنبال راهکاری جدیدی بوده‌اید؟ اکبری در پاسخ به این سوال گفت: برای حل مشکل برق به فکر خرید سلول‌های خورشیدی بودیم ولی موفق نشدیم زیرا هم هزینه بالایی دارند و هم برای واردات آنها مشکل داریم، یعنی برای حل یک مشکل هم به یک مشکل دیگر برخورد کردیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =