• ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
  • کد خبر: 41907
  • readingTime: ۱ دقیقه
زغال سنگ

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کارخانه زغالشویی زرند را بسیار توانمند دانست که در عین حال بسیار کمتر از ظرفیت اسمی خود تولید می کند و تاکید کرد: در این سفر و نظارت های میدانی جلساتی با مسئولان این شرکت ها خواهیم داشت تا طرحی نو برای تداوم و توسعه خدمت در این حوزه داشته باشیم.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صبح امروز در جریان بازدید از کارخانه زغالشویی زرند واقع در شمال استان کرمان افزود: مجموعه کارخانه زغالشویی زرند، بسیار توانمند است و توان تولید سالانه ۲ میلیون تن زغال را دارد ضمن آنکه کشور هم ظرفیت بالایی در این حوزه دارد.

وی که عصر دیروز (دوشنبه) وارد استان کرمان شده است ادامه داد: از جمله اهداف این سفر نظارت میدانی بر تولیدات شرکت های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه متاسفانه به دلایل مختلف در این کارخانه زغالشویی بسیار کمتر از ظرفیت اسمی زغال تولید می‌شود برای توسعه فعالیت ها در این مجموعه اظهارامیدواری کرد.

منطقه شمال استان کرمان شامل شهرستان های زرند، کوهبنان و راور از قطب های اصلی تولید و فرآوری زغال سنگ ایران به شمار می رود؛ کارخانه زغالشویی زرند نیز در ۷۵ کیلومتری استان کرمان در ابتدای شهر زرند واقع شده است.

بهره برداری کارخانه زغالشویی زرند از سال ۱۳۵۷ به منظور شست و شوی زغالسنگ های منطقه کرمان-زرند آغاز شد.

براساس اعلام مسئولان محلی، این کارخانه در زمینی به مساحت ۲۴ هزار و ۶۰۰ متر مربع احداث شده و دارای ۱۰۲ کیلومتر لوله و تاسیسات آبرسانی، هفت و نیم کیلومتر نوار نقاله و ۵۵۴ کیلومتر کابل کشی برق است.

زرند در ۷۵ کیلومتری شمال مرکز استان کرمان قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =