• ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۷
  • کد خبر: 41897
  • readingTime: ۱ دقیقه
ویترین طلافروشی

روز گذشته تبعیت قیمت طلا و سکه از فاکتورهای تعیین قیمت در این بازار، باعث شد معامله‌گران شاهد سه روند در بازار طلا باشند. معامله‌گران این بازار معتقدند بازار به پیشواز اربعین رفته و کم‌رمق‌تر شده است.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت‌نیوز، دیروز قیمت طلا و سکه برخلاف کاهش محدود قیمت دلار در روند افزایشی به کار خود پایان داد.

دیروز قیمت طلا کاهش دو روز ابتدایی هفته جاری را جبران کرد و با افزایش قیمت طلای جهانی همراه شد. گفتنی است انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۱۸۹۰ دلاری معامله می‌شود.

فعالان بازار طلا معتقدند در بیش از یک ماه گذشته نوسانات افزایشی در بازار فلز زرد در حدود یک تا دو درصد بوده و این مقدار افزایش منجر به ایجاد موج صعودی در بازار نمی‌شود. آنها اخبار مربوط به توافق و آزادسازی دلارهای بلوکه شده را پیش شرط دوام آرامش در بازار دلار و به تبع آن بازار طلا و سکه می‌دانند.

کاهش قیمت سکه گرمی برخلاف افزایش محدود بازار

روز گذشته قیمت سکه امامی افزایش داشت، سکه گرمی و بهار کاهشی بودند و نیم و ربع سکه تغییر قیمت نداشتند. اما این روند در پایان معاملات دیروز برگشت و قیمت سکه با افزایش قیمت طلا همراهی کرد. دیروز سکه گرمی تنها قطعه‌ای بود که کاهش محدود ۵۰ تومانی داشت.

روز قبل ۳۰ مرداد، قیمت سکه امامی با رقم ۲۷ میلیون و ۷۴۶ هزار تومان مبادله شد و رشد ۱۴۲ هزار تومانی داشت. قیمت سکه بهار با افزایش ۹۹ هزار تومانی با قیمت ۲۴ میلیون و ۷۸۶ هزار تومان مبادله شد.

روز گذشته نیم‌سکه و ربع سکه افزایش ۵۰ هزار تومانی داشتند. این قطعات به ترتیب با قیمت ۱۴ میلیون و ۷۰۰ و ۹ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله شدند.

دیروز سکه گرمی با قیمت ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان مبادله شد و کاهش ۵۰ هزار تومانی داشت.

حباب با رشد قیمت سکه همراه شد

روز گذشته قیمت طلا افزایشی بود. هر مثقال طلا با افزایش ۱۰۳ هزار تومانی با قیمت ۹ میلیون و ۸۹۴ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با قیمت دو میلیون و ۲۸۵ هزار تومان معامله شد و رشد ۳۰ هزار تومانی داشت. دیروز طلای دست دوم به قیمت دو میلیون و ۲۵۵ هزار تومان رسید.

روز گذشته حباب سکه‌ در تمام قطعات، غیر از سکه گرمی روند افزایش داشت. حباب سکه امامی با ۱۴۸ هزار تومان، بیشترین مقدار رشد حباب را داشت. حباب سکه بهار ۱۱۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۵۳ هزار تومان و ربع سکه ۵۲ هزار تومان رشد داشتند. حباب سکه گرمی نیز ۴۹ هزار تومان کاهش داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =