• ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸
  • کد خبر: 41837
  • readingTime: ۱ دقیقه
طلافروشی

قیمت طلا و سکه در روزهای گذشته با کاهش‌های ۱۰۰ و ۲۰۰ هزار تومانی افت پلکانی داشت و این منجر به تغییر کانال در تمام قطعات سکه شد. کاهش قیمت در روزهای رکودی بازار طلا برخلاف بازار ارز منجر به افزایش تقاضا نشده است.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت‌نیوز، در روزهای گذشته قیمت طلا و سکه با کاهش پلکانی در کانال‌های پایین قیمتی تثبیت شده و برای ورود به کانال بالاتر نیازمند رشدهای شارپی است. گفتنی است قیمت سکه امامی به نیمه کانال ۲۷ میلیونی برگشته و برخی معامله‌گران این روند را خارج از تصور و پیش‌بینی‌ها می‌دانند.کارشناسان بازار طلا معتقدند رکودی که گریبان بازار فلز زرد را گرفته بیش از روزهای کروناست. این در حالی است که با وجود پایین‌ آمدن قابل توجه قیمت‌ها، تقاضا بالا نمی‌رود و دود این موضوع به چشم تولیدکنندگان صنعت طلا می‌رود.

روند باثبات سکه گرمی در کاهش قیمت سکه‌ها

دیروز ۲۹ مرداد قیمت سکه امامی با رقم ۲۷ میلیون و ۵۸۹ هزار تومان مبادله شد و افت ۱۹۹ هزار تومانی داشت. قیمت سکه بهار کاهش ۲۱۵ هزار تومانی داشت. این قطعه با این مقدار کاهش با رقم ۲۴ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان مبادله شد.

روز گذشته نیم‌سکه با کاهش ۱۵۰ هزار تومانی به قیمت ۱۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسید. ربع سکه ۱۰۰ هزار تومان ارزان شد و با قیمت ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد. دیروز سکه گرمی با قیمت ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان مبادله شد و تغییر قیمتی نداشت.

ریزش قیمت طلا در پایان روز

روز قبل قیمت طلا نیز کاهش داشت. این کاهش قیمت در پایان معاملات دیروز شتاب بیشتری گرفت. به این ترتیب مثقال طلا با دو پله سقوط در کانال ۹ میلیونی با قیمت ۹ میلیون و ۷۹۷ هزار تومان معامله شد و کاهش ۱۲۴ هزارتومانی داشت. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با قیمت دو میلیون و ۲۶۳ هزار تومان معامله شد و کاهش ۲۷ هزار و دویست تومانی داشت. دیروز طلای دست دوم به قیمت دو میلیون و ۲۳۳ هزار تومان رسید.

روز گذشته حباب سکه‌ در تمام قطعات غیر از سکه گرمی روند کاهشی داشت. حباب سکه امامی با ۱۷۵ هزار تومان، بیشترین مقدار افت حباب را داشت. حباب سکه بهار ۱۶۸ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۳۴ هزار تومان و ربع سکه۹۳ هزار تومان کاهش داشتند. حباب سکه گرمی نیز چهار هزار تومان رشد داشت.

گفتنی است انس جهانی طلا به دلیل تعطیلی پایان هفته در بازارهای جهانی با رقم ثابت ۱۸۸۹ دلار معامله می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =