• ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸
  • کد خبر: 41792
  • readingTime: ۱ دقیقه
طلافروشی

با عقب‌نشینی قیمت طلا و سکه در پنجشنبه گذشته، بازار طلا نیز در نخستین روز هفته جاری در کانال‌های پایین‌ معامله شد و روند کاهشی پلکانی داشت. دیروز با اینکه افت قیمت محدود بود، اما سکه گرمی ۵ میلیونی شد.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار با کاهش ۵۰ تومانی، افت پلکانی قیمت طلا و سکه را رقم زد. در نخستین روز هفته کاهش قیمت‌ در بازار سکه نهایتا ۱۵۰ هزار تومانی بود اما به رکود بیشتر بازار فلز زرد دامن زد.

برخی معامله‌گران دلیل کاهش روز گذشته بازار فلز زرد را روزهای پایانی ماه دانستند. به اعتقاد آنها در روزهای پایانی هر ماه، نقدینگی کمتری وجود دارد و بازیگران بزرگ این بازار نیز مشغول حساب و کتاب ماهیانه خود هستند و معاملات در کمترین مقدار خود قرار می‌گیرند.

کارشناسان فنی بازار قیمت‌های فعلی در بازار طلا را منطقه تعادلی بازار می‌دانند و معتقدند کاهش‌های قیمتی در هفته‌های اخیر محدوده شیرینی را برای خریداران رقم زده است.

سکه گرمی ۵ میلیونی شد

دیروز ۲۸ مرداد قیمت سکه امامی با رقم ۲۷ میلیون و ۷۸۸ هزار تومان مبادله شد و افت ۱۰۹ هزار تومانی داشت. قیمت سکه بهار کاهش ۸۹ هزار تومانی داشت. این قطعه با این مقدار کاهش با رقم ۲۴ میلیون و ۹۰۵هزار تومان مبادله شد.

روز گذشته نیم‌ و ربع سکه هر یک کاهش ۱۵۰ هزار تومانی داشتند. این قطعات به ترتیب با قیمت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ و ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مبادله شدند.

در نخستین روز هفته، سکه گرمی با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی به کانال ۵ میلیونی برگشت و با قیمت پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان مبادله شد.

کاهش پلکانی هر گرم طلا

روز گذشته قیمت طلا نیز کاهش داشت. مثقال طلا در کانال ۹ میلیون تومانی ماند. این مقدار طلا با قیمت ۹ میلیون و ۹۲۱ هزار تومان معامله شد و کاهش ۶۰ هزار تومانی داشت. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با قیمت دو میلیون و ۲۹۰ هزار تومان معامله شد و با کاهش ۴۱ هزار تومانی در کانال دو میلیونی یک پله عقب‌نشینی کرد. دیروز طلای دست دوم به قیمت دو میلیون ۲۵۹ هزار تومان رسید.

روز گذشته حباب سکه‌ روند یکدستی نداشت. حباب سکه امامی و بهار افزایشی ۶۹ و ۴۹ هزار تومانی داشتند. سایر قطعات سکه نیز کاهش حباب داشتند. حباب نیم‌سکه ۷۵ هزار تومان، حباب ربع سکه ۱۱۲ هزار تومان و سکه گرمی ۸۲ هزار تومان کاهش داشتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =