طلافروشی

روز گذشته قیمت طلا و سکه کاهش نخستین روز هفته را جبران کرد و با افزایش‌های نیم‌میلیون تومانی راه رفته را برگشت. تبعیت بازار طلا از قیمت دلار، افت و خیزهای شارپی دو روز گذشته را در قیمت‌ها رقم زده است.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت‌نیوز، روز گذشته قیمت طلا و سکه مسیر رفته را برگشت و به این ترتیب سکه‌های سنگین به کانال بالاتر برگشتند. دیروز رشد قیمت بازار طلا متاثر از افزایش ۷۰۰ تومانی قیمت دلار بود.

هر چند که روند قیمت‌ها در بازار طلا صعودی بود اما معامله‌گران بازار نسبت به هر گونه مبادله‌ای دست به عصا بودند. به اعتقاد آنها بازار فلز زرد با بازار ارز متفاوت است. سرمایه‌ها در بازار طلا نسبت به قیمت‌ها بزرگتر است و به همین منظور نوسانات قیمت، ضررهای بزرگی را شامل حال معامله‌گران می‌کند. از همین رو فعالان نسبت به افزایش‌ و کاهش‌های شارپی در شرایط رکودی بازار، برای معامله محتاط شده‌اند.

فعالان بازار طلا روند تقاضا در بازار را رکود می‌دانند و معتقدند افت‌وخیز روزهای گذشته این رکود را تشدید می‌کند.

گفتنی است دیروز و امروز قیمت انس جهانی طلا به جهت تعطیلات پایان هفته در بازارهای جهانی در رقم ثابت ۱۹۱۳ دلار قرار دارد.

سکه بهار پرچمدار بیشترین رشد قیمت

دیروز ۲۲ مرداد قیمت سکه امامی با افزایش ۵۵۷ هزار تومانی یک پله رشد کرد و با قیمت ۲۸ میلیون و ۳۰۱ هزار تومان مبادله شد. قیمت سکه بهار بیشترین افزایش قیمت را در خانواده سکه‌ها داشت و با افزایش ۵۸۰ هزار تومانی به کانال بالاتر برگشت و با قیمت ۲۵ میلیون و ۴۸۱ هزار تومان مبادله شد.

روز گذشته نیم‌سکه افزایش ۳۵۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد. ربع‌سکه نیز با افزایش ۳۰۰ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان مبادله شد. روز گذشته سکه گرمی ۲۰۰ هزار تومان گران شد و با قیمت ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد.

صعود حباب سکه‌های سنگین به کانال بالاتر

دیروز قیمت طلا نیز کاهش روز شنبه را جبران کرد. هر مثقال طلا که در ابتدای هفته به کانال ۹ میلیون تومانی ورود کرده بود با ۷۳ هزار تومان افزایش، کانال ۱۰ میلیون تومانی را بازپس گرفت و با قیمت ۱۰ میلیون و ۵۶ هزارتومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز افزایش ۲۱ هزار تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۳۲۱ هزار تومان معامله شد. طلای دست دوم نیز به قیمت دو میلیون و ۲۹۰ هزار تومان رسید.

دیروز حباب تمام قطعات سکه رشد داشت. سکه بهار با ۳۳۶ هزار تومان رشد پرچمدار بیشترین افزایش قیمت حباب بود. روز گذشته حباب سکه امامی ۲۸۳ هزار تومان، نیم‌سکه ۲۱۷ هزار تومان، ربع‌ سکه ۲۳۴ هزار تومان و سکه گرمی ۱۶۷ هزار تومان رشد داشت. گفتنی است با رشد حباب روز گذشته، حباب سکه‌های امامی ۶ میلیون تومانی و بهار سه میلیون تومان شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =