خودرو

مصطفی تورجی‌زاده، عضو اتحادیه صنف فروشندگان خودرو در اصفهان گفت: اکنون بازار خودرو راکد است. مافیای خودرو در تلاش‌اند قیمت خودرو صعودی شود ولی دولت مانع حرکت این افراد و رشد قیمت‌ها در بازار می‌شود. بازار جذابیت خود را از دست داده و معاملات به ندرت صعود می‌گیرد. درواقع بازار خودرو سرد و بی روح است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بازار خودرو از ابتدای تابستان سال جاری تا به امروز نوسانات کمی دارند و به سمت صعود یا نزول حرکت نمی‌کنند، بلکه یک هفته شاهد صعودی شدن قیمت خودروهای داخلی هستیم و هفته‌ دیگر قیمت‌ها برخلاف انتظارات کاهش پیدا می‌کند. دراین میان کوچک‌ترین اخبار مثبت و منفی باعث ریزش یا رشد میلیون تومانی بهای انواع خودروهای داخلی و مونتاژی می‌شود. مشاهدات میدانی نشان می‌دهد بازار خودرو هفته جاری را با آرامش همراه با ثبات کامل شروع نموده است تاجایی‌که قیمت هیچ‌یک از محصولات داخلی و مونتاژی افزایش نیافته ‌است. براین اساس پراید پراید ۱۱۱ و تیبا صندوق‌دار SX بنزینی با بهای ۳۲۵ میلیون تومان، قیمت ساینا S دنده‌ای‌ ۳۴۰ میلیون تومان، کوییک S دنده‌ای‌ ۳۵۰ میلیون تومان، رانا پلاس ۴۶۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ دو ۴۹۵ میلیون تومان، سمند سورن پلاس ۵۸۰ میلیون تومان، پژو پارس LX TU۵حوالی ۶۲۳ میلیون تومان و پژو ۲۰۷ دنده‌ای ۶۳۵ میلیون تومان معامله می‌شود. بازار خودروهای داخلی جدیدتر نیز روزهای به دور از هیجان را پشت‌ سرگذاشت و شاهین G با همان نرخ ۵۷۴ میلیون تومانی ابتدای هفته خرید و فروش می‌شود یا قیمت تارا اتوماتیک نسبت به دو سه روز گذشته تغییری نکرده و حدود ۷۷۵ میلیون تومان قیمت خورده است. قیمت دنا اتوماتیک توربو پلاس به عنوان گران‌ترین خودروی ایرانی به حوالی ۷۹۰ میلیون تومان رسید که به معنای ثبات است. همچنین بر بازار خودروهای مونتاژی ثبات کامل حاکم بوده و قیمت خودروها بدون تغییر ماند.

بازار خودرو سرد و بی‌روح

بازار خودرو در شرایط آرامی به سر می‌برد و تغییرات قیمتی در این بازار چنان چشمگیری نیست. بااین حال فعالان بازار معتقدند شرایط بازار فرسایشی شده و خریدار و فروشنده‌ای وجود ندارد. مصطفی تورجی‌زاده، عضو اتحادیه صنف فروشندگان خودرو در اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین گفت: اکنون بازار خودرو راکد است. مافیای خودرو در تلاش‌اند قیمت خودرو صعودی شود که هفته گذشته تاحدودی موفق بودند ولی دولت هربار مانع حرکت این افراد و رشد قیمت‌ها در بازار می‌شود. در نتیجه قیمت‌ها با یک رشد یا افت جزئی مجدد به نرخ سابق باز می‌گردد.

تورجی‌زاده با اشاره به رکود و کسادی حاکم در این بازار توضیح داد: هفته گذشته بازار جذاب و معاملات داغ شده بود ولی با آغاز هفته جاری مجدد رکود و کسادی به بازار بازگشته است. درواقع رشد قیمت‌ها سبب جذابیت و جلب توجه افراد بسیاری به بازار می‌شود. درمجموع معاملات به ندرت صعود می‌گیرد و بازار خودرو سرد و بی روح است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =