گندله

افزایش تقاضا در بورس کالا منجر به رشد قیمت آهن‌اسفنجی و گندله در طول سه هفته گذشته شده‌ است. قیمت آهن اسفنجی در هفته جاری ۱.۷ درصد افزایش پیدا کرد؛ هر کیلوگرم گندله نیز از ۴ هزار و ۴۹۰ تومان به ۴ هزار و ۴۹۲ تومان رسید.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سومین عرضه مردادماهی آهن اسفنجی و گندله در بورس کالا با افزایش قیمت آنها همراه بود؛ اگرچه افزایش قیمت‌ها به خصوص در گندله زیاد نیست ولی پس از ریزش قیمت‌ها در طول خرداد و تیرماه، افزایش قیمت مردادماه خبر خوبی برای عرضه‌کنندگان در بورس کالا است. بررسی معاملات انجام شده نشان می‌دهد در این هفته تقاضا در بورس کالا تقویت شده‌ است. دو هفته قبل بورس کالا با هدف تقویت تقاضا، خرید برای تمام کدهای بورسی را آزاد کرده بود.

آهن اسفنجی

قیمت آهن اسفنجی با افزایش ۱.۷ درصدی به کیلیویی ۱۱ هزار و ۹۳۵ تومان رسید. قیمت آهن اسفنجی در بورس کالا در طول تیرماه کاهش پیدا کرد ولی با آغاز مرداد بازی عوض شد تا قیمت‌ها هر هفته بیشتر از هفته قبل باشد.

صعود ادامه‌دار قیمت آهن‌اسفنجی و گندله در بورس کالا

در معاملات ۲۱ مردادماه بورس کالا ۱۶۱ هزار تن آهن اسفنجی عرضه شد و ۱۲۹ هزار تن از آنها معامله شد.

افزایش تقاضا برای هفته آینده احتمالا منجر به ادامه روند صعودی قیمت آن خواهد شد ولی سطح کیلویی ۱۲ هزار و ۳۰۰ تومان برای آهن اسفنجی اهمیت زیادی دارد. در این سطح بارها تقاضا کاهش یافته‌ است. اکنون باید دید آهن اسفنجی این‌بار با این سطح قیمتی چه خواهد کرد.

دوئل آهن اسفنجی با سطح ۱۲ هزار و ۳۰۰ تومان شاید در شهریورماه اتفاق افتد و اگر موفق به شکست آن نشود؛ احتمال کاهش قیمت آهن اسفنجی تا کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان وجود دارد. هفته گذشته استیل میت در گزارشی مدعی شد هند صادرات آهن اسفنجی خود را تا ۲۵ درصد افزایش خواهد داد و این احتمالا خبر خوبی برای قیمت جهانی آهن اسفنجی نخواهد بود.

گندله

قیمت گندله در بورس کالا با آغاز تیرماه سقوط کرد و از کیلویی ۴ هزار و ۸۴۰ تومان تا کیلویی ۴ هزار و ۴۰۰ تومان کاهش پیدا کرد ولی افزایش تقاضا در مردادماه منجر به رشد قیمت گندله تا کیلویی ۴ هزار و ۵۰۰ تومان شد. در آخرین معامله مرداد نیز متوسط قیمت گندله برای هر کیلوگرم تنها ۲ تومان افزایش پیدا کرد.

صعود ادامه‌دار قیمت آهن‌اسفنجی و گندله در بورس کالا

این هفته حدود ۷۰۰ هزار تن گندله در بورس کالا عرضه شد و حدود ۳۴۰ هزار تن معامله شد. در طول چهار ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ نسبت عرضه گندله به میزان معاملات آن در بورس کالا حدود یک‌سوم است یعنی تنها یک سوم از گندله عرضه شده در بورس کالا معامله شدند ولی در این هفته گندله نسبت بالاتری به ثبت رساند در حالی که قیمت گندله در بازار چین حدود ۷ دلار به ازای هر تن کاهش پیدا کرده‌ بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =