حجت الاسلام حسین اژدری

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان گفت: ثبت‌نام افراد در این سامانه برای رسیدگی به امنیت و سلامت زائران ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، حجت الاسلام حسین اژدری مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان امروز در نشست خبری با محوریت اربعین اظهار کرد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته مسئولیت کمیته ثبت‌نام و اعزام ستاد مرکزی اربعین حسینی به سازمان حج و زیارت واگذار شده است.
وی با بیان اینکه ثبت‌نام برای حضور در راهپیمایی اربعین در سامانه «سماح» از ۲۸ تیر ماه مصادف با اول محرم آغاز شده است، افزود: بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت این ثبت نام تا ۲۵ صفر ادامه خواهد داشت.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان با اشاره به اینکه برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران اربعین به شرط ثبت‌نام در سامانه «سماح» است، تصریح کرد: از ویژگی‌های ثبت‌نام برای راهپیمایی بزرگ اربعین امسال ایجاد امکان ثبت‌نام گروهی است و ثبت‌نام گروهی تا ۴۰ نفر امکان‌پذیر است.

حجت‌الاسلام اژدری با بیان اینکه اعزام به راهپیمایی اربعین از ۲۷ مرداد ماه مصادف با اول ماه صفر آغاز می‌شود، گفت: همه زائران باید در سامانه سماح ثبت نام کنند اما روش سفر آنها به صورت زمینی و یا هوایی به انتخاب خودشان خواهد بود.

وی درباره مزایای ثبت نام در سامانه «سماح» گفت: انتخاب مرز مناسب بر اساس میزان ازدحام و معطل نشدن در پشت مرزهای شلوغ در سامانه سماح امکان‌پذیر است.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان با بیان اینکه اعتبار گذرنامه‌ای اربعین ۵ ساله خواهد بود، یادآور شد: والدین می‌توانند برای فرزندان خود هم در نرم افزار پلیس من و هم حضوری درخواست گذرنامه ویژه اربعین بدهند.

حجت‌الاسلام اژدری با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۴۶ هزار و ۹۳ نفر از استان اصفهان برای سفر اربعین اقدام کردند، اضافه کرد: در حال حاضر از نظر تعداد افراد ثبت‌نامی در سامانه سماح، استان سوم در کشور هستیم؛ تاکنون بیش از نیم میلیون نفر در کشور ثبت‌نام کردند که به طور قطع این آمار افزایش پیدا می‌کنند و از اصفهان نیز نزدیک به ۶۰ هزار نفر تاکنون ثبت‌نام کردند.

وی با تاکید بر اینکه زائران، حتما در سامانه «سماح» خودشان را بیمه کنند، عنوان کرد: مبلغ بیمه ۳۵ هزار تومان، ۴۵ هزار تومان و ۵۵ هزار تومان است و با هر کدام از آنها خسارت‌های بیمه‌ای از ۵۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان ادامه داد: سال گذشته خانواده زائران فوت شده عنوان می‌کردند متوفی بیمه نبوده است و در راستای پیگیری برای دیه هنوز به سازمان بازرسی کشور نامه می‌زنند و درخواست دیه می‌کنند.

حجت‌الاسلام اژدری پیاده سازی نرم افزار موبایلی مصباح برای مدیریت مفقودین و گمشدگان زیارت اربعین را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: امسال در ستاد مرکزی اربعین مسئولیت مدیریت مفقودی‌ها و گمشدگان نیز به سازمان حج و زیارت سپرده شده که سازمان حج و زیارت طراحی و پیاده سازی سامانه موبایلی در این خصوص را در دستور کار قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: لازم است بحث گمشدگان زائران مورد توجه قرار گیرد، تمام موکب‌ها یک نفر را معرفی کنند که شماره عراقی فعال داشته باشد تا در صورت نیاز با آن‌ها تماس گرفته، همچنین باید در ورودی موکب‌ها کروکی موکب نصب شود تا زائران در صورت نیاز از آن استفاده کنند.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان با بیان اینکه ثبت‌نام افراد در سامانه سماح برای رسیدگی به امنیت و سلامت زائران ضروری است، تاکیدکرد: زمانی می‌توانیم سلامت زائران را تضمین و امکانات مناسب را فراهم کنیم که آمار جمعیت را بدانیم، از این رو لازم است برای اقدامات مورد نظر از جمله حضور پزشکان و میزان داروی مورد نیاز برنامه‌ریزی مناسبی اندیشیده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =