وزیر صمت

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: توسعه و تقویت تولید با هدف نقش‌آفرینی در عرصه بین‌المللی پیگیری می‌شود تا نشان‌ها و نمادهای تولیدات ارزشمند ایران اسلامی در جهان بدرخشند.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، امروز در نشست هم اندیشی منطقه ویژه اقتصادی گرمسار در غرب استان سمنان ابراز کرد: نقش آفرینی در عرصه بین‌المللی خلق ثروت، اشتغالزایی، افتخار و اقتدار کشور را به همراه دارد و نوآوری اصلی مهم در موفقیت در عرصه بین المللی است.

وی ادامه داد: کشور با توجه به تولیدات ارزشمند با اتکا به نیروهای بومی دارای ظرفیت معرفی بیش از پیش در عرصه بین الملل است.

علی آبادی افزود: در دوران تحریم کشور توانست توربین گاز طراحی، تولید کند که صادرات ۳۰ توربین‌گازی طی ۲ سال به نقاط مختلف جهان، افتخاری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سال‌های مختلف تاکید بر اقتصاد داشته‌اند، افزود: برآیند داده‌ها نشان می‌دهد باید بیش از پیش در این عرصه تلاش و عقب‌ماندگی‌ها را جبران کرد.

علی آبادی تصریح کرد: توسعه و شکوفایی کشور در بخش‌های مختلف از جمله اقتصاد در گرو تلاش حوزه‌های مختلف است و هیچ فردی نمی‌تواند بگوید مسوولیت ندارم و وظیفه افراد مسئول ارزش‌آفرینی و خلق ثروت است.

وی یادآور شد: صنایع کشور باید در عرصه جهان با توجه به راهبرد نوآوری تولید محصول داشته باشند و محصولی را تولید کنند که سایر کشورها آن را تولید نکرده‌اند.‌

وی بیان کرد: توسعه شهرک‌های صنعتی وظیفه وزارت صنعت، معدن و تجارت است و آمادگی کامل برای توسعه شهرک‌های صنعتی وجود دارد.‌

راهبرد استفاده از سرمایه‌های خرد مردم برای طرح‌های بزرگ

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌یابی برای تامین مواد اولیه و تامین بازار فروش در عرصه بین المللی در واقع دیپلماسی صنعتی و اقتصادی است، ابراز کرد: معافیت مالیاتی واحدهای مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پیگیری خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: استفاده از سرمایه‌های خرد مردم، راهکاری برای سرمایه گذاری، ساخت و ارائه طرح های بزرگ است و واحدهای صنعتی باید ارز مورد نیاز خود را با انجام‌ صادرات تامین‌ کنند.‌

علی‌آبادی تاکید کرد: باید تا آنجا که امکان دارد ، صدور مجوز در عرصه صنعت تسهیل و تسریع و مشکلات برطرف شود، چرا که سخت‌گیری در صدور مجوز موجب فساد خواهد شد.

منطقه ویژه اقتصادی گرمسار، فرصتی برای توسعه منطقه

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: منطقه ویژه اقتصادی گرمسار در استان سمنان یک بنگاه صنعتی بزرگ‌ است که نیازمند توجه بیشتر است و باید استان سمنان همگام با تولید، بازاریابی در عرصه بین‌الملی را پیگیری کند.

وی با اشاره به بحران کم‌آبی در استان سمنان، افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان سمنان مزیت این استان توسعه صنعت است و باید این راهبرد مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه سمنان استانی صنعتی است و بی شک‌ منابع آبی در این‌استان ارزشمند است، ادامه داد: سهم بخش صنعت از آب در استان سمنان باید افزایش یابد و از سویی، ضمن تعامل با وزارت نیرو، ضرورت دارد تامین برق برای واحدهای مختلف تولیدی و صنعتی استان فراهم شود.‌

شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان دارای ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی و ۲ منطقه ویژه اقتصادی تصویب شده است.

استان سمنان با یکهزار و ۹۰۰ واحد صنعتی و معدنی و اشتغالزایی برای ۵۸ هزار نفر به عنوان گلوگاه اقتصادی شرق کشور محسوب می‌شود که افراد جویای کار از نقاط مختلف کشور را پذیرش می‌کند.

وزیر صمت: تولید بر محور نقش‌آفرینی در عرصه بین‌المللی در حال پیگیری است

گرمسار با بحران کم‌آبی درگیر است

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: شهرستان گرمسار با مشکل کمبود آب مواجه است و انتظار می‌رود برای رفع این چالش اقدامی اساسی و عاجل شود.

اردشیر مطهری با بیان اینکه سرمایه گذاران پیاده نظام اقتصاد کشور هستند، گفت: درخواست اصلی از مسوولان تامین‌ نیازهای سرمایه گذاران است و اکنون اعتبارات اعطایی گره های کار سرمایه گذاران را باز نمی کند.‌

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد از صنعت استان در غرب استان سمنان واقع شده است، افزود: بالغ بر ۹ شهرک و ناحیه صنعتی در منطقه غرب استان وجود دارد که با مشکلاتی مواجه هستند.

موقعیت و ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی گرمسار

منطقه ویژه اقتصادی گرمسار با وسعت حدود ۲ هزار هکتار در دهستان لجران، بخش مرکزی شهرستان گرمسار و در فاصله حدود ۹۰ کیلومتری شرق تهران قرار دارد.

برای آماده‌سازی فاز اول این منطقه تاکنون ٢ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

تاکنون نزدیک به ۱۰۰ سرمایه گذار برای ساخت واحدهای صنعتی در این منطقه ویژه اقتصادی اعلام آمادگی کرده و ۷۶ هکتار زمین برای اجرای طرح‌های خود دریافت کردند.

احداث کامل شبکه توزیع گاز معابر با احداث ایستگاه تقلیل فشار گاز، اتصال به شبکه اصلی فیبر نوری سراسری کشور با اجرای ۹ کیلومتر شبکه فیبر نوری ۴۸ هسته‌ای، اجرای ۴۰ کیلومتر شبکه هدایت آب‌های سطحی، احداث ۴۵ هکتار فضای سبز در نوار شمالی منطقه ویژه به همراه اجرای فضای سبز معابر اصلی منطقه، بخشی از اقدام‌های انجام شده برای افتتاح گام اول منطقه ویژه اقتصادی گرمسار است.

اجرای کامل ۱۳ کیلومتر حصار پیرامونی سایت ۱ و ۲ منطقه، راه اندازی گمرک برای گام اول منطقه با تأمین همه تجهیزات و زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله ۳۰ دوربین کنترلی، ساختمان، کانکس، تجهیزات و لوازم اداری، احداث سوله انبار، محوطه سازی انبار روباز و سکوی بارانداز منطقه به همراه باسکول و أخذ تأییدیه طرح اتصال راه آهن به منطقه ویژه اقتصادی گرمسار به طول ۴.۵ کیومتر از مزایای این منطقه ویژه اقتصادی است.

برنامه‌های سفر یکروزه وزیر صمت به استان سمنان

علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز نوزدهم مرداد ۱۴۰۲ برای بازدید و افتتاح چند واحد تولیدی صنعتی و معدنی استان با استقبال سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان، یادگار احمدی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان و تعدادی از مسوولان استانی وارد شهرستان گرمسار شد.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان سمنان، حضور در نشست فعالان اقتصادی استان و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، از دیگر برنامه های سفر یک روزه علی آبادی به استان سمنان است.

رییس هیات سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، معاون صنایع حمل و نقل وزارت و دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور علی آبادی مقام عالی وزارت صمت را در این سفر همراهی می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =