علی آبادی

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در صنعت خودرو وقت آن رسیده که از خودروهای گذشته دست بکشیم و باید به سمت خودروهای روز و آینده حرکت کنیم.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین گرامیداشت روز خبرنگار اظهار داشت: امروز برقی‌سازی خودروها پدیده روز است و باید از این فرصت استثنایی استفاده کنیم.

وی بیان‌داشت: خودروهای برقی در موضوع بهره‌وری در مقایسه با بنزینی‌ها ممتاز و بی‌رقیب هستند و باید گفت به هزار و یک دلیل خودروهای برقی بهتر هستند.

علی آبادی ادامه داد: امروز اختلاف نظر در بین کارشناسان، نه در موضوع برقی بودن یا نبودن، بلکه در نحوه ذخیره سازی انرژی در آنها است.

وی همچنین بر لزوم توجه به صنعت قطعه سازی تاکید کرد و گفت: باید به سمت قطعات استراتژیک و راهبردی حرکت کنیم، هرچند باید بتوانیم بهترین قطعات که در آنها مزیت داریم را تهیه کنیم، اما خلق خودرو باید با خودمان باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: در صنعت قطعه‌سازی نیز باید توجه و تمرکز خود را بر نوآوری و بازار قرار دهیم.

وی تصریح‌کرد: امروز یکی از اتفاقات بد این است که کارهای خوب کم ارزش از سوی مدیران انجام می‌شود، باید همه تلاش خود را بر این قرار دهیم که در وزارت صمت چند کار خوب و با ارزش به اجرا برسانیم.

علی آبادی اظهار داشت: شاید مهم‌ترین کار ما در حوزه صنعت این باشد که صنایع را به سمت کیفیت و رقابت پذیری آنها با جهان هدایت کنیم.

وی بر لزوم توسعه صادرات در کشور تاکید کرد و گفت: این مهم نیازمند اقداماتی همچون شناسایی بازارهای هدف، به‌کارگیری استانداردهای مد نظر دیگر کشورها و ترویج آنها در صنایع خودمان و همچنین فراهم کردن زمینه برای توسعه تجارت است تا بتوانیم با سایرین در بازارهای جدید رقابت کنیم.

وزیر صمت خاطرنشان‌کرد: تولید و مصرف در جامعه زمانی به تعادل می‌رسد که واردات و صادرات ما تنظیم باشد و باید بتوانیم بازار را با عوامل خودش و نه به صورت دستوری تنظیم کنیم.

علی‌آبادی همچنین بر لزوم توسعه اکتشافات معدنی در کشور تاکید کرد و گفت: باید همه ظرفیت‌های دولتی و غیردولتی را در این زمینه بسیج کنیم، زیرا ثروت بسیار زیادی در بخش معدن وجود دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح‌کرد: برای تامین سرمایه‌های مورد نیاز توسعه کشور نباید منتظر خارج از کشور باشیم، زیرا انتظاری محقق شدنی نیست و در این زمینه باید بتوانیم به‌ویژه از طریق سرمایه‌های خرد مردمی به تامین سرمایه بپردازیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =