• ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
  • کد خبر: 41303
  • readingTime: ۲ دقیقه
نفت

قیمت نفت در معاملات صبح چهارشنبه بازار آسیا تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به کندی تقاضا از سوی چین که بزرگترین واردکننده نفت در جهان است، کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایراسین به نقل از کالاخبر، بهای معاملات نفت برنت با ۱۵ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش، به ۸۶ دلار و دو سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۷ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش، به ۸۲ دلار و ۷۵ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص روز گذشته حدود یک دلار افزایش داشتند.

چی‌یوکی چن، تحلیلگر ارشد شرکت "سانوارد تردینگ" در این باره گفت: تداوم نگرانی‌ها نسبت به کندی احیای اقتصاد چین و تقاضا برای سوخت، باعث شده است قیمت نفت برای رشد بیشتر، تقلا کند.همچنین نگرانی‌هایی نسبت به کندی تقاضا در آمریکا و اروپا به دلیل مجموعه افزایش نرخ‌های بهره که صورت گرفته است، وجود دارد و روند صعودی قیمت‌ها را محدود کرده است.

وی پیش بینی کرد که وست تگزاس اینترمدیت تا پایان ماه میلادی جاری در محدوده ۷۵ تا ۸۵ دلار در هر بشکه معامله خواهد شد.

هر دو شاخص هفته گذشته برای ششمین هفته متوالی افزایش یافتند که طولانی‌ترین روند افزایشی از دسامبر سال ۲۰۲۱ تا ژانویه سال ۲۰۲۲ بود و تحت تاثیر کاهش عرضه اوپک پلاس و دورنمای محدودتر شدن عرضه و معرفی تدابیر محرک مالی چین روی داد.

آمار تورم چین روز چهارشنبه نشان داد شاخص قیمت مصرف کننده در ژوییه برای نخستین بار از فوریه سال ۲۰۲۱، کاهش سال به سال داشته و تورم منفی این اقتصاد را که در حال احیای پساکرونایی است، بارز کرد.

آمار تورم پس از انتشار آمار بازرگانی مایوس کننده در روز سه شنبه روی داد که نشان داد واردات نفت به چین در ژوییه، ۱۸.۸ درصد نسبت به ژوئن کاهش یافت و به پایین‌ترین میزان از ژانویه رسید.

در یک نشانه منفی دیگر، آمار موسسه امریکن پترولیوم نشان داد که ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته، به میزان ۴.۱ میلیون بشکه افزایش یافت. این افزایش بسیار بیشتر از میزانی بود که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده بودند. آمار رسمی بعدازظهر روز جاری از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر خواهد شد.

در این بین، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش ماهانه خود پیش بینی کرد: تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۲۳، به میزان ۸۵۰ هزار بشکه در روز رشد کرده و به ۱۲.۷۶ میلیون بشکه در روز می‌رسد و از رکورد تولید ۱۲.۳ میلیون بشکه در روز که در سال ۲۰۱۹ به ثبت رسید، فراتر می‌رود.

این آژانس اعلام کرد قیمت نفت از ژوئن، تحت تاثیر ادامه کاهش تولید عربستان سعودی و افزایش تقاضای جهانی، رشد کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت در جهان است، هفته گذشته اعلام کرده بود که کاهش داوطلبانه تولید نفت به میزان یک میلیون بشکه در روز را برای یک ماه دیگر تمدید کرده و در سپتامبر ادامه خواهد داد و به احتمال تمدید بیشتر آن اشاره کرد. روسیه هم اعلام کرد که صادرات نفت خود را در ماه میلادی آینده، ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =